Ustka
Us logo_pr.gif f-pl.gif

Stolpmündeprzedwojenna niemiecka nazwa stacji
Ujściepierwsza powojenna polska nazwa stacji

Stan aktualności zdjęć i opisów na stronie - rok 2004 Obiekt położony na wysokości 3 m n.p.m.

min 171 1.jpgBardzo oryginalny architektonicznie budynek dworcowy góruje nad zredukowaną obecnie do jednego czynnego toru stacją w Ustce.
Widok na południe w kierunku wyjazdu do Słupska.
min 171 2.jpgPeron pierwszy dworca w Ustce. Stąd obecnie odjeżdżają składy pasażerskie do Słupska.
Widok na północ w kierunku portu i dawnego wyjazdu do Sławna, którego krótki - istniejący jeszcze odcinkek prowadzi obecnie na poligon w Wicku Morskim.
min 171 3.jpgDrugi peron dworca w Ustce - oczywiście już nieużywany.
Widok na północ - wyjazd w kierunku portu.
min swk us 1.jpg
SRJP 1988/89 - tab. 380a.pdf Sieciowy Rozkład Jazdy PKP 1988/89.
tabela nr 380a: Słupsk - Ustka.
Linki zewnętrzne
  1. Stacja Ustka ❋  Baza Kolejowa Kolej.one.pl
  2. Stacja Ustka ❋  Baza Danych Kolejowych
  3. Stacja Ustka ❋  Atlas Kolejowy Polski
  4. Stacja Ustka ❋  www.bluefish.foxnet.pl
  5. Strecken Słupsk (Stolp)- Ustka (Stolpmünde) ❋  Eisenbahnen in Pommern
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji USTKA
1945 ---> SŁAWNO (linia zniszczona i zlikwidowana w wyniku II wojny światowej)
1945 ---> KOMNINO (linia zniszczona i zlikwidowana w wyniku II wojny światowej)
Do momentu elektryfikacji odcinka Słupsk - Ustka, a nastąpiło to w 1989 r. docierały tu w sezonie letnim pociągi niemal ze wszystkich dużych miast Polski. A później stało się coś nieoczekiwanego - na linii będącej już "pod prądem" pociągi dalekobieżne przestały jeździć, natomiast dość rozbudowana stacja w Ustce została zredukowana do roli końcowego przystanku osobowego. A więc także i tutaj dała znać o sobie niezrozumiała, ale bardzo osobliwa strategia marketingowa PKP - zamiast dowozić podróżnych z całago kraju bezpośrednio prawie nad samo morze (a stacja w Ustce - w przeciwieństwie do pobliskiej Łeby kiedyś rolę stacji postojowej ze sporym zapasem pełniła), kilkanaście kilometrów przed celem - w Słupsku - często po całonocnej jeździe funduje się podróżnym przesiadkę do EZT. Ani to wygodne, ani eleganckie. To tak jakby pasażerom jadącym na wczasy do Świnoujścia proponować przesiadkę w Szczecinie Dąbiu lub też udającym się na narty do Zakopanego kazać przesiadać się w Krakowie - oczywiście do pociągu składającego się z EZT. Może to i śmieszne...

Ale po latach nastąpiły tu pewne zmiany - o dziwo - na lepsze. W rozkładzie jazdy na rok 2008 z Ustki w sezonie letnim ponownie odjeżdżają dalekobieżne pociągi pasażerskie: dzienny "Gwarek" do Katowic i nocny do Krakowa Płaszowa.

ROZKŁAD JAZDY

Ustka

tablica odjazdów
tablica przyjazdów

Strona główna | Pomorze Gdańskie | Województwo Pomorskie | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 171 |

Liczba gości na stronie Ustka od 30 września 2006: 10045
Data i czas poprzedniego wejścia: 27 kwietnia 2017 / 01:25
Średnia wejść dziennie: 2.61

Wpis do bazy MySQL: 13 marca 2006
Ostatnia modyfikacja strony: 4 kwietnia 2015
2004 - 2017
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.003 sek