Schwedt (Oder) |
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2010
|
Obiekt położony na wysokości 6 m n.p.m.
|
|
| Schwedt (Oder) podobnie jak Eisenhüttenstadt (też nad Odrą) to jedna ze sztandarowych budowli enerdowskiego socjalizmu. Szerokie, proste, wielopasmowe ulice, potężne budynki, dużo betonu i mało drzew. Miasto niewątpliwie nowoczesne, ale przytłaczające - momentami przypomina nasze Jastrzębie Zdrój. Schwedt (czyli Świecko) zawdzięcza swój powojenny rozwój budowie rafinerii ropy naftowej kończącej rurociąg "Przyjaźń". Później pojawił się tu także potężny zakład celulozowo - papierniczy (a obecnie są już cztery). Okolica stoi więc przemysłem chemicznym i nie jest to zapewne sąsiedztwo komfortowe. Widok na zachód - wyjazd w kierunku Angermünde. |
| Kolej o znaczeniu lokalnym (Angermünde - Schwedter Eisenbahn) dotarła tutaj w 1873 r. Przez większość swojej historii linią kolejową ze Schwedt pociągi dojeżdżały tylko do Angermünde. Dopiero od roku 1990 można stąd było dojechać bezpośrednio do Berlina Lichtenberg - najpierw spalinowymi zespołami trakcyjnymi, a po roku 2004 (elektryfikacja linii) już składami elektrycznymi. Obecnie na potrzeby pociągów pasażerskich przystosowany jest tu jeden tor - ten skrajny przy peronie, pozostałe przeznaczone są dla ruchu towarowego. Widok na wschód - chociaż Schwedt to stacja końcowa, tory prowadzą dalej do zakładów papierniczych LEIPA Georg Leinfelder GmbH. |
| Bartuś jako pojedyńczy pasażer na stacji w Schwedt :) Jest tutaj mała poczekalnia i automat biletowy, ale pod względem historyczno - architektonicznym nie ma tu nic do opisania. Może się czepiam, ale to przez zazdrość... |
Linki zewnętrzne
|
| |
|