Kondratowice
Ko logo_dln.gif f-pl.gif

Kurtwitzprzedwojenna niemiecka nazwa stacji
Kunratowicepierwsza powojenna polska nazwa stacji

Stan aktualności zdjęć i opisów na stronie - rok 2015 Obiekt położony na wysokości 167 m n.p.m.

min 564 1.jpg Na pierwszym planie dawny, częściowo zdemolowany magazyn stacyjny. Widok od wschodu - wjazd od strony Strzelina.
min 564 2.jpg Podobne ujęcie - widok od strony Strzelina. Tor 2 - ten najbliższy rampy magazynowej i budynku stacji był torem towarowym i nie posiadał krawędzi peronowej.
min 564 3.jpg A tory na stacji były cztery, z dwóch z nich startowały pociągi pasażerskie.
Widok z peronu 1 od zachodu. Wjazd (zasadniczo) od strony Łagiewnik Dzierżoniowskich.
min 564 4.jpg W dawnym budynku stacji znajdują się obecnie mieszkania prywatne, natomiast dawna poczekalnia i wspomniany już magazyn są częściowo zdewastowane. Jak widać, zachował się także stacyjny kibelek. Powiedzmy jednak otwarcie, że kafelków na ścianach już w nim nie ma :)
min 564 5.jpg Wyjazd w kierunku Strzelina - widok na wschód. W czasie naszego pobytu w Kondratowicach zauważyliśmy pięknie odkrzaczone i oddrzewione torowisko we wschodniej połowie stacji. Zakładam że czynności te wykonano nie z naszego powodu. Nie podejrzewam także aby miał tu akurat wtedy, po latach zawitać pociąg retro. Tym niemniej latem 2015 r. panował tu lekko nieoczekiwany porządek.
min 564 6.jpg map_1_ko.jpg
Ostatnie powyższe zdjęcie - widok na zachód - dawne wyjazdy do Łagiewnik Dzierżoniowskich (na wprost) oraz Ciepłowodów (za stacją w lewo).
Kondratowice
mapa topograficzna - rok 1933
Archiwum Map Wojskowego Instytutu Geograficznego 1919 - 1939.
Stacja w Kondratowicach - chociaż niewielka i znajdująca się w niewielkiej miejscowości posiadała swój tzw. "mały dworzec" (!!!). Było tak za sprawą początkowo prywatnej (ale normalnotorowej), powiatowej kolejki do Ząbkowic Śląskich. Mały dworzec - przynajmniej do czasów II wojny znajdował się po drugiej stronie podjazdu do stacji kolei państwowej. Po wojnie, już za czasów PKP tory małej stacji zlikwidowano, a wjazd od strony Ciepłowodów włączono pojedyńczym rozjazdem z linią Łagiewniki - Kondratowice - Strzelin. Teoretycznie stan taki trwa do chwili obecnej, ale tory kolejki ząbkowickiej są w wielu miejscach likwidowane.
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji KONDRATOWICE
1976 ---> ŁAGIEWNIKI DZIERŻONIOWSKIE
1989 ---> STRZELIN
1989 ---> CIEPŁOWODY
Pociągi pasażerskie na liniach wychodzących z Kondratowic przestawały jeździć dwuetapowo.
- 30 maja 1976 r. zamknięto komunikację pasażerską na odcinku Kondratowice - Łagiewniki. Dlaczego akurat na nim - pozornie dość istotnym w ówczesnej siatce połączeń kolejowych Dolnego Śląska - nie wiem, chociaż bezpośrednio przed tym faktem wspomniany odcinek przejeżdżała jedna para pociągów na dobę. A więc niewiele.
- 28 maja 1989 r. przestały jeździć pociągi na trasie Strzelin - Kondratowice - Ciepłowody - Ząbkowice Śląskie. Tym samym zakończyła działalność dawna kolejka ząbkowicka oraz stacja w Kondratowicach. Tak jest do dziś i aktualny stan rzeczy jest bez wątpienia ostateczny: jakiekolwiek pociągi już tu nie wrócą.
Linki zewnętrzne
  1. Stacja Kondratowice ❋  Baza Kolejowa Kolej.one.pl
  2. Stacja Kondratowice ❋  Koleje Dolnego Śląska
  3. Stacja Kondratowice ❋  Atlas Kolejowy Polski
  4. Linia Brzeg - Strzelin - Łagiewniki Dzierżoniowskie ❋  Strona MK z Jeleniej Góry
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Kondratowice - Ciepłowody - Ząbkowice Śląskie znajdują się na stronie stacji Ząbkowice Śląskie.
Strona główna | Okolice Wrocławia | Województwo Dolnośląskie | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 564 |

Liczba gości na stronie Kondratowice od 4 września 2016: 195
Data i czas poprzedniego wejścia: 21 sierpnia 2017 / 09:02
Średnia wejść dziennie: 0.56

Wpis do bazy MySQL: 4 września 2016
Ostatnia modyfikacja strony: 4 września 2016
2004 - 2017
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.002 sek