Nowe Miasto Lubawskie |
NML |
|
|
|
Stan aktualności zdjęć i opisów na stronie - brak danych
|
Obiekt położony na wysokości 90 m n.p.m.
|
|
 | Ujęcie od północy. Dawny budynek stacji nieco zasłonięty przez dawny stacyjny magazyn - swoją drogą pomimo upływu lat nieźle się trzymający. |
 | Ujęcie na południe. Dawny wyjazd do Tamy Brodzkiej i dalej do Brodnicy - na wprost oraz jeszcze dawniejszy i całkiem zapomniany - za stacją w lewo - do Zajączkowa Lubawskiego. Na tej stacji wszystko jest czasem przeszłym dokonanym. Pora więc na cytat: "Rządy ludzi mądrych inaczej doprowadziły tu wszystko do ruiny". Nic dodać, nic ująć. |
 | Tak prostacko że aż bolą zęby socjalistyczny w swojej formie budynek dworca PKP. Zawsze wyglądał jak siedziba administracji PGR-u. Na dodatek teraz - już jako blok mieszkalny dodatkowo odgrodził się od dawnych peronów. Tyle że obecnie to niezbyt reprezentacyjny punkt miasta - chociaż tuż obok nadal funkcjonuje dworzec autobusowy. Ujęcie od południa - na wprost dawny wyjazd w stronę Iławy. |
 | Ostateczna likwidacja w terenie i koniec istnienia szlaku z Tamy Brodzkiej do Iławy Głównej miał miejsce latem roku 2010, a więc w epoce rządów najwspanialszej pod słońcem koalicji PO / PSL. Kierownik robót demontażowych na koniec zapewne zameldował że "stacja kolejowa w Nowym Mieście Lubawskim przestała istnieć". Obecnie środkiem byłej stacji biegnie fucking crazy ścieżka rowerowa a w jej północnej części zorganizowano plac zabaw dla dzieci. Ale te detale wcale nie są żadnym pocieszeniem. To działania pozorne. Brakuje tylko fontanny.
Mapa przedstawia całkowitą i nieodwracalną likwidację węzła kolejowego w Nowym Mieście Lubawskim.
●●● Linia do Zajączkowa Lubawskiego zamknięta dla ruchu w roku 1987 i zdemontowana w roku 1993.
●●● Linia z Tamy Brodzkiej do Iławy zamknięta dla ruchu w roku 2000 i zdemontowana w roku 2010. |
 | |
|