Ciechocinek
Ci logo_dln.gif f-pl.png

  Stan aktualności zdjęć i opisów na stronie - rok 2019     Obiekt położony na wysokości 43 m n.p.m. 

min 14 1.jpg map_1_ci.jpg
min 14 2.jpg Wizyta 1 - maj 2005.

To jedna z najstarszych linii kolejowych w Polsce - powstała w 1867 r. jako boczne odgałęzienie od Kolei Warszawsko - Bydgoskiej. W 1985 r. została zelektryfikowana. Do Ciechocinka jeszcze w latach 80-tych docierały wagony bezpośrednie z Warszawy Wschodniej i Łodzi Kaliskiej. Obecnie komunikację zapewniają EZT z Torunia.
min 14 3.jpg Widok na wschód w kierunku końca linii. Jednak nie zawsze tor kolejowy w Ciechocinku kończył się w obrębie stacji. Kiedyś docierał kilometr dalej - środkiem miasta prowadził do warzelni soli (obecnie już zabytkowej).
min 14 4.jpg Widok na zachód w kierunku Aleksandrowa Kujawskiego.
min 14 5.jpg Budynek dworca - widok od strony peronów. Być może sam dworzec nie jest w stanie dramatycznym, ale daleko mu do dawnej świetności.
Dość nieoczekiwanie ostatni pociąg pasażerski relacji Ciechocinek - Toruń Główny odjechał stąd 10 grudnia 2011 r. Powodem jest jakiś nowy (koniec roku 2011), kretyński i kuriozalny w swoim działaniu przepis: urzędy marszałkowskie nie odpowiadają już za organizowanie transportu w sytuacji, gdy linia kolejowa na której taki transport wcześniej zamawiały i finansowały przebiega przez teren jednego powiatu - a tutaj właśnie z taką sytuacją mamy doczynienia. Najwyraźniej za pociągi pasażerskie na linii tego rodzaju powinien płacić powiat, tylko że nie ma w Polsce takiego który podobny finansowy eksperyment by wytrzymał. Tak więc jedno z najbardziej znanych polskich uzdrowisk do którego kolej żelazna dotarła w roku 1867 (linia zelektryfikowana jest od 1985 r.) zostało od sieci PKP odcięte. Tam gdzie kończy się zdrowy rozsądek...
min 14 6.jpg Wizyta 2 - kwiecień 2019.

Od końca bytności pociągów pasażerskich w Ciechocinku minęło kolejnych 9 lat. Nic się nie zmieniło - dworzec kolejowy pełni obecnie wszystkie funkcje z wyjątkiem tej do której niegdyś go wybudowano.
min 14 7.jpg Próbowała Arriva - odbyły się nawet pojedyńcze przejazdy promocyjne, niby próbuje obecny (mówiący o sobie że działa na rzecz odbudowy lokalnych połączeń kolejowych) polski rząd koalicji PIS i okolic, ale debilny w swojej wymowie i w efektach swojego działania przepis poprzedników z roku 2011 okazał się wyjątkowo skuteczny.
min 14 8.jpg Koniec linii w Ciechocinku - dawny, nieistniejący już wyjazd w stronę warzelni soli opuszczał stację łukiem po lewej stronie tego widocznego na wprost białego domku.
min 14 9.jpg Budynek dworca - ujęcie od strony miasta.
min 14 10.jpg Budynek dworca - ujęcie od strony dawnego placu ładunkowego.
min 14 11.jpg Towarzyszący budynkowi dworca kolejowy dom mieszkalny oraz coraz bardziej popadający w ruinę magazyn stacyjny.
min 14 12.jpg Ujęcie na zachód - wyjazd do Aleksandrowa Kujawskiego. Szczęście w nieszczęściu że nie posunięto się do likwidacji linii podczas budowy autostrady A1 w kierunku Torunia. Chyba że było to przeoczenie, ale akurat za to dawnej koalicji PO - PSL jestem wyjątkowo wdzięczny :/
Ciechocinek
mapa topograficzna - rok 1930
Archiwum Map Wojskowego Instytutu Geograficznego 1919 - 1939.
Linki zewnętrzne
  1. Stacja Ciechocinek ❋  Baza Kolejowa Kolej.one.pl
  2. Stacja Ciechocinek ❋  Baza Danych Kolejowych
  3. Stacja Ciechocinek ❋  Atlas Kolejowy Polski
  4. Przejazd pociągiem Arriva RP na trasie Aleksandrów Kujawski - Ciechocinek ❋ You Tube
Strona powstała przy współpracy Sławka Sobierajskiego z Włocławka.
Strona główna | Okolice Torunia | Województwo Kujawsko - Pomorskie | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 14 |

Liczba gości na stronie Ciechocinek od 30 września 2006: 7851
Data i czas poprzedniego wejścia: 26 września 2020 / 08:50
Średnia wejść dziennie: 1.54

Wpis do bazy MySQL: 5 marca 2006
Ostatnia modyfikacja strony: 19 sierpnia 2020
2004 - 2020
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.006 sek