Śniadowo
Śn logo_tow.gif f-pl.png

 Śniadowo - stacja oddana do użytku w roku 1893  ❋  GORŽD - Głownoje Obszczestwo Rossijskich Železnych Dorog / Główny Zarząd Rosyjskich Dróg Żelaznych

 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2019   Obiekt położony na wysokości 132 m n.p.m. 

min 586 1.jpgWizyta 1 - lipiec 2016.

Budynek stacji i plac ładunkowy - widok od wschodu od strony wjazdu z Łap.
min 586 2.jpgPodobne ujęcie z peronu 1 położonego pomiędzy torami 1 i 2.
min 586 3.jpgKoniec peronu 1 sygnalizowany wskaźnikiem W4 - przed nami wyjazd w kierunku Ostrołęki. Aktualny status tego odcinka - czynny dla sporadycznych składów towarowych jadących z Ostrołęki do Łomży.
min 586 4.jpgKiedyś były cztery. Po likwidacji toru 4 prawy skrajny semafor wyjazdowy w stronę Ostrołęki przestał być potrzebny i został wycięty. Szkoda - widok całej czwórki od strony przejazdu kolejowego był słynny na całą Polskę. Na szczęście taki poczwórny, podobny obrazek możemy spotkać także na "ścianie zachodniej" na stacji w Gubinie.
min 586 5.jpgBudynek stacji - widok od zachodu od strony wjazdu z Ostrołęki. Obecnie są w nim mieszkania prywatne i jakaś hurtownia. Nastawnia dysponująca "Śn" na parterze jest zabita dechami, ale podobno otwiera się na czas czynności ruchowych na stacji.
min 586 6.jpgPozostałe trzy semafory wyjazdowe widoczne od strony przecięcia linii kolejowej ze strasznie zatłoczoną DW nr 677 prowadzącą z Ostrowi Mazowieckiej do Łomży.
min 586 7.jpgZarośnięty peron 1 i widok na wschód. Na wprost wyjazd do Łap (dalej Białystok), w lewo wyjazd do Łomży. Boczna linia do Łomży jest czynna dla niezbyt dużego ruchu towarowego, linia do Łap jest nieczynna zupełnie oraz za Czerwonym Borem częściowo nieprzejezdna. Podobno ten stan rzeczy ma się zmienić i linia ma zostać poddana rewitalizacji. Jak wszystkie informacje tego typu rewelację tę traktujemy z przymrużeniem oka.
min 586 8.jpgW oddali semafory wyjazdowe w kierunkach do Łap i Łomży.
min 586 9.jpgWizyta 2 - lipiec 2019.

Linia z Ostrołęki do Łap jest częściowo odgruzowywana z uwagi na jej przyszłą rolę jako potencjalnego objazdu dla modernizowanych i zamykanych dwutorowo fragmentów magistrali z Warszawy do Białegostoku. Takie są plany.
min 586 10.jpgStąd też obecność nowej, świetlnej sygnalizacji. Ale szkoda tamtych semaforów. Człowiek niby wiedział, ale trochę się łudził...
min 586 11.jpgBudynek stacji - widok od strony zachodniej. Nastawnia dysponująca "Śn" na parterze powoli wraca do życia i niebawem to stąd będzie sterowany ruch na całym węźle.
Śniadowo
mapa topograficzna
rok 1931
Archiwum Map Wojskowego Instytutu Geograficznego 1919 - 1939.
Linki zewnętrzne
  1. Stacja Śniadowo ❋  Ogólnopolska Baza Kolejowa
  2. Stacja Śniadowo ❋  Baza Danych Kolejowych
  3. Stacja Śniadowo ❋  Atlas Kolejowy Polski
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji ŚNIADOWO
1993 ---> ŁOMŻA
2000 ---> OSTROŁĘKA
2000 ---> ŁAPY
Stacja w Śniadowie położona w tym miejscu i tak wyglądająca (budynki, perony, układ torowy i urządzenia SRK) funkcjonuje dopiero od 1953 r. Wcześniej - jak to widać na powyższej mapie - istniał tu tylko rozjazd na linię do Łomży. Dawna stacja Śniadowo była położona 2 km dalej na wschód. Miejsce to funkcjonuje do dziś pod nazwą Śniadowo Stara Stacja, ale z obsługą ruchu kolejowego nie ma już nic wspólnego.

Pociągi pasażerskie na linii Łapy - Śniadowo - Ostrołęka kursowały do 27 maja 2000 r. 7 lat wcześniej z pociągami pasażerskimi pożegnała się boczna linia do Łomży.
Strona główna | Podlasie | Województwo Podlaskie | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 586 |

Liczba gości na stronie Śniadowo od 31 sierpnia 2016: 2677
Data i czas poprzedniego wejścia: 19 marca 2024 / 02:38
Średnia wejść dziennie: 0.98

Wpis do bazy MySQL: 31 sierpnia 2016
Ostatnia modyfikacja strony: 20 grudnia 2021
2004 - 2024
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.031 sek