Wskaźniki na liniach zelektryfikowanych

Struktura systemu sygnalizacji kolejowej
Organizacja ruchu kolejowego

Informacje ogólne
Oznaczenia urządzeń SRK na planach linii i stacji kolejowych

Semafory kształtowe
Tarcze ostrzegawcze kształtowe
Tarcze manewrowe kształtowe
Tarcze zaporowe kształtowe
Tarcze rozrządowe kształtowe

Semafory świetlne
Semafory powtarzające
Tarcze ostrzegawcze świetlne
Tarcze ostrzegawcze przejazdowe
Tarcze manewrowe świetlne
Tarcze zaporowe świetlne
Tarcze rozrządowe świetlne
Samoczynna blokada liniowa
Samoczynne sterowanie ruchem na liniach małoobciążonych

Wskaźniki odnoszące się do urządzeń SRK
Wskaźniki określające granice działań ruchowych
Zwrotnice i wykolejnice
Osłony przeszkód na torze
Czasowe zamknięcie toru lub miejsce ograniczenia prędkości
Wskaźniki dotyczące tylko linii zelektryfkowanych
Wskaźniki odległości, pochylenia toru i drogowe
we1.jpgWskaźnik We1: Przygotować się do opuszczenia pantografów przed następnym wskaźnikiem i zmniejszyć prędkość do 60 km/h.
we2.jpgWskaźnik We2: Opuścić pantografy.
we3.jpgWskaźnik We3: Podnieść pantografy.
we4.jpgWskaźnik We4: Wjazd elektrycznych pojazdów trakcyjnych zabroniony.
we8.jpgWskaźnik We8: Przejazd przez to miejsce bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej (czyli tzw. jazda wybiegiem).
we9.jpgWskaźnik We9: Od tego miejsca można pobierać prąd z sieci trakcyjnej.
we12.jpgWskaźnik We12: Miejsce zatrzymania się czoła pociągu złożonego z EZT bez względu na liczbę zespołów trakcyjnych.
we13.jpgWskaźnik We13: Miejsce zatrzymania się czoła pociągu złożonego z EZT. Cyfra 1, 2 lub 3 na wskaźniku oznacza liczbę zespołów trakcyjnych w składzie pociągu.
Uwaga: wskaźniki We12 i We13 nie odnoszą się do pociągów prowadzonych lokomotywami elektrycznymi.
Strona główna | Mapa serwisu

Ostatnia modyfikacja strony: 8 października 2008 2004 - 2017
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.001 sek