Łódź Żabieniec
ŁŻ

 Obiekt oddany do użytku w roku 1951  ❋  PKP - Polskie Koleje Państwowe

 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2024   Obiekt położony na wysokości 202 m n.p.m. 

min 177 1.jpgWizyta na stacji Łódź Żabieniec - odsłona n+1 (IV-2005)

Sporo się tu zmieniło - pod wiaduktem została upchnięta droga dojazdowa do ul. Brukowej, obok buduje się całkiem nowa - mniejsza od poprzedniej pętla tramwajowa. Bez zmian pozostał tylko sam budynek dworca - nadal jest to smętny, zdemolowany baraczek pamiętający przebudowę w latach 70-tych. Nie widać go - jest zasłonięty przez drzewa, stoi po lewej stronie na przedłużeniu linii przejścia podziemnego.
Widok ze starego wiaduktu na ul. Aleksandrowskiej na południe w kierunku Łodzi Kaliskiej.
min 177 2.jpgCzęść towarowa stacji. Mnóstwo torów postojowych i bocznic - w dużej części już nie używanych.
Widok z nowego, północnego wiaduktu w kierunku wyjazdu do Zgierza.
min 177 3.jpgWizyta na stacji Łódź Żabieniec - odsłona n+2 (VIII-2015)

To samo miejsce co kiedyś tylko z poziomu torów. Południowa, symetryczna głowica rozjazdowa - identycznie wygląda północny wjazd na tę stację. Rozjazdy krzyżowe - dla jazdy "na wprost" obowiązuje tutaj ograniczenie prędkości do 100 km/h, czyli najczęściej S7 na semaforach wjazdowych i S6 na semaforach wyjazdowych przy torach głównych zasadniczych.
min 177 4.jpgW trakcie wakacyjnego remontu torów głównych i fragmentów sieci trakcyjnej na Żabieńcu bardzo często były tu widoczne pojazdy PKP Energetyki.
min 177 5.jpgNa tor 2 podstawia się pociąg do Łodzi Widzewa. Jest nim dwuczłonowy Stadler FLIRT 2 140 368 - 3 oczywiście w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
min 177 6.jpgJest 15:25. Pociąg ŁKA za chwilę ruszy w kierunku Łodzi Kaliskiej.
min 177 7.jpgWizyta na stacji Łódź Żabieniec - odsłona n+3 (II-2024)

Peron 2 - widok na południe - wyjazd w stronę Łodzi Kaliskiej oraz - mam nadzieję że w dającej się ogarnąć przyszłości - do Łodzi Fabrycznej. Trwają przygotowania do wiercenia trzeciego, jednotorowego tunelu w stronę Kozin. Na pierwszym planie wejście do gruntownie odnowionego, wręcz wybudowanego na nowo przejścia podziemnego.
min 177 8.jpgPeron 2 - ujęcie na południe - semafory wyjazdowe T i U. Tor parzysty (czyli lewy) jest od tego miejsca (czyli przejścia trapezowego za semaforami) zamknięty z powodu transferu "Faustyny" czyli mniejszej tarczy TBM drążącej aktualnie tunele z Kozin do Żabieńca z komory Skarpowa (strona lewa) do komory Żniwna (strona prawa).
min 177 9.jpgDawny budynek dworca - od dawna obiekt prywatny obecnie raczej nie związany z koleją. W prawo Łódź Kaliska, w lewo Zgierz.
min 177 10.jpgPeron 2 - ujęcie na północ - wyjazd w stronę Zgierza.
min 177 11.jpgSemafory drogowskazowe (bo chyba tak trzeba je określić) R i S. Następnie mamy wiadukt z ulicą Aleksandrowską i torami tramwajowymi na górze a za nim towarową część stacji z niezliczoną ilością bocznic. Obecnie w większości nieużywaną - jednym z wyjątków jest wyjazd do elektrowni EC III.
min 177 12.jpgUjęcie z peronu 2 w stronę centrum miasta. Na pierwszym planie ulica Wielkopolska a za nią pętla tramwajowa Żabieniec. Obecnie w rozkładowym ruchu tramwajowym nie jest używana, służy tylko do zjazdów awaryjnych.
Linki zewnętrzne
  1. Stacja Łódź Żabieniec ❋  Ogólnopolska Baza Kolejowa
  2. Stacja Łódź Żabieniec ❋  Baza Danych Kolejowych
  3. Stacja Łódź Żabieniec ❋  Atlas Kolejowy Polski
ROZKŁAD JAZDY

Łódź Żabieniec

tablica odjazdów
tablica przyjazdów

Strona główna | Region Łódzki | Województwo Łódzkie | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 177 |

Liczba gości na stronie Łódź Żabieniec od 30 września 2006: 10659
Data i czas poprzedniego wejścia: 13 października 2024 / 00:18
Średnia wejść dziennie: 1.62

Wpis do bazy MySQL: 13 marca 2006
Ostatnia modyfikacja strony: 13 marca 2024
2004 - 2024
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.079 sek