Regny |
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1951 ❋ PKP - Polskie Koleje Państwowe
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2005
|
Obiekt położony na wysokości 195 m n.p.m.
|
|
| Obecnie to tylko bocznica do pobliskiej jednostki wojskowej, którą do 1 października 1999 r. kursowały pociągi pasażerskie z Koluszek wożące wojsko i zapewne grzybiarzy, bo lasy dookoła przepiękne. Ponieważ nie ma tu drugiego toru, przez szereg lat można było obejrzeć w Koluszkach nietypowy skład zestawiony z dwóch dwuosiowych wagonów typu Bi jadący w jedną stronę lokomotywą z tyłu - była to SP 30. Tak było do 1990 r, wówczas fragment toru od Słotwin do skrzyżowania z drogą nr 715 zelektryfikowano. "Kibelki" dojeżdżały tu przez 9 lat, później trakcję elektryczną zwinięto. Sądząc po stanie torowiska, od czasu do czasu coś tędy jeszcze przejeżdża...
|
Nazwa Regny występowała w Sieciowym Rozkładzie Jazdy Pociągów PKP od roku 1992. Wcześniej przystanek ten nosił nazwę Budziszewice Łódzkie. |
Sieciowy Rozkład Jazdy PKP 1966/67 |
a) tabela nr 101: Piotrków Trybunalski Wąskotorowy - Sulejów Pilica.
b) tabela nr 102: Koluszki - Budziszewice Łódzkie. |
Sieciowy Rozkład Jazdy PKP 1988/89 |
tabela nr 602: Koluszki - Budziszewice Łódzkie. |
Linki zewnętrzne
-
Przystanek Regny ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Przystanek Regny ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
|