Tvrdošin |
|
|
Turdossin | historyczna węgierska nazwa stacji do roku 1919 |
Obiekt oddany do użytku w roku 1899 ❋ KOV - Kassa - Oderbergi Vasút / Košicko - Bohumínska Železnica / Kolej Koszycko - Bogumińska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2006
|
Obiekt położony na wysokości 569 m n.p.m. |
|
![min 213 1.jpg min 213 1.jpg](miniatury/min 213 1.jpg) | Zabudowania stacyjne - widok od strony peronów. Po drugiej stronie stacji - tuż obok niej przebiega międzynarodowa szosa E-77 w kierunku Chyżnego i Krakowa.
|
![min 213 2.jpg min 213 2.jpg](miniatury/min 213 2.jpg) | Budynek stacyjny - inne ujęcie. Widok na południowy zachód - wyjazd w kierunku Kraľovan. Jak można sądzić po odległych wieżowcach - stacja położona jest dość daleko od centrum miasta.
|
![min 213 3.jpg min 213 3.jpg](miniatury/min 213 3.jpg) | Pięknie zachowany brankard w barwach ŽSR Cargo. Nie zdołałem się tylko dowiedzieć czy jest to eksponat historyczny czy też czynny pojazd trakcyjny...
|
![min 213 4.jpg min 213 4.jpg](miniatury/min 213 4.jpg) | Praktycznie na całej linii do Kraľovany - Trstená funkcjonuje dość nietypowa zasada sygnalizacji - wiele semaforów wyjazdowych i tarcz manewrowych to sygnalizatory karzełkowe. Wyjazd w kierunku Kraľovan.
|
![min 213 5.jpg min 213 5.jpg](miniatury/min 213 5.jpg) | Większość wagonów towarowych na tutejszej stacji to platformy ze ściętymi drzewami. Najwyraźniej specyfiką okolicy jest przemysł drzewny. Widok na północny wschód - wyjazd w kierunku Trsteny.
|
Linki zewnętrzne
-
Stacja Tvrdošin ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji dotyczących linii Trstená - Kraľovany znajdują się na stronie stacji Oravský Podzámok.
|
| |
|