Vrbno pod Pradědem |
|
|
Würbenthal | Sudetenland - terytorium włączone do Rzeszy Niemieckiej w październiku 1938 roku - przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2018
|
Obiekt położony na wysokości 525 m n.p.m. |
|
| Budynek stacji pozujący na styl alpejsko - szwajcarski. Co prawda jesteśmy nie w Alpach tylko w Jesionikach kilkanaście km od Polski, ale dla mnie to rewelacja. Ujęcie w kierunku końca linii, tam też udajemy się w stronę centrum miasteczka. |
| Motorak 810 602 - 3 przyjechał 20 minut temu z Milotic nad Opavou. Obecnie na opisywanej linii z Milotic do Vrbna (lato 2018) kursuje 6 par szynobusów w porze dziennej w odstępie mniej więcej co 2 godziny. |
| Widok na północ - na wprost tory i dawna jednostanowiskowa lokomotywownia kończące tę linię. Po prawej nieczynna bocznica prowadząca do zlikwidowanej huty szkła. |
| Zabudowania stacji - widok od strony północnej. |
| Widok na południe - wyjazd w kierunku Milotic nad Opavou. Jak widać - górska linia żyje i prowadzony jest na niej także ruch towarowy. Wagony - węglarki do przewozu drewna to widok na okolicznych stacjach tego fragmentu Sudetów dość powszechny. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Vrbno pod Pradědem ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Popis trati 313 Milotice nad Opavou - Vrbno pod Pradědem ❋
Žel Page
-
Obnova tratě Milotice nad Opavou - Vrbno pod Pradědem ❋ Stránky Přátel Železnic
|
| |
|