Krnov |
|
|
Jägerndorf | Sudetenland - terytorium włączone do Rzeszy Niemieckiej w październiku 1938 roku - przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2018
|
Obiekt położony na wysokości 325 m n.p.m. |
|
 | Północna połówka stacji widziana z nástupiště 2 od południa. |
 |  |
 |
2 zdjęcia powyżej:
--> górne: wyjazdy ze stacji (po przejechaniu wiaduktem nad ulicą Albrechticką) w kierunku północnym: * w lewo na północny zachód do Głuchołaz * na wprost nieistniejący od końca II wojny światowej do Głubczyc (chodzi o transgraniczny odcinek Krnov - Pietrowice Głubczyckie istniejący w latach 1873 - 1945) * w prawo na południowy wschód do Opavy Západ
--> dolne: na tor przy nástupiště 3 wjeżdża szynobus 810 339 - 2 jako osobní vlak z Jindřichova ve Slezsku.
Mapa przedstawia powojenną degradację węzła kolejowego w Karniowie.
●●● linie istniejące działające w gestii ČSD.
●●● linia zlikwidowana w wyniku II wojny światowej.
|
 | Odwracamy się na południe. Po stronie lewej - przy nástupiště 1 zestaw 010 (doczepka) + 810 (wagon motorowy). Całość to osobní vlak relacji Opava Východ - Rýmarov który za chwilę wyruszy w dalszą drogę. |
 | Budynek stacji - ujęcie od strony północnej. |
 | Widok na południe - wyjazd w kierunku Milotic nad Opavou i Bruntála. Ta wschodniosudecka, górska i bardzo malownicza linia kolejowa prowadzi aż do Ołomuńca. |
 | A to już południowy skraj stacji, kładka nad torami na którą za chwilę wejdziemy i dwa boczne tory kończące się przy komercyjnych rampach ładunkowych. |
 | Ujęcie z kładki dla pieszych w kierunku północnym. Jak widać, stacja do małych nie należy. |
 | Ujęcie z kładki dla pieszych w kierunku południowym. Po opuszczeniu stacji linia skręca lekko w prawo i zaczynają się góry. |
 | Prawda jakie to proste ? W ten sposób Czesi i Słowacy potrafią upchnąć nawet trzy motoraczki różnych relacji na jednym torze przy jednym peronie a resztę załatwiają takie tabliczki. |
Krnov mapa topograficzna rok 1934
|
Archiwum Map Wojskowego Instytutu Geograficznego 1919 - 1939. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Krnov ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Krnov ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Popis trati 310 Olomouc - Valšov - Rýmařov / Krnov - Opava Východ ❋
Žel Page
-
Popis trati 318 Jeseník - Mikulovice - Zlaté Hory / Głuchołazy - Krnov ❋
Žel Page
-
Linia Głubczyce (Leobschütz) - Krnov (Jägerndorf) ❋
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego
-
Zrušená trať Krnov - Glubčice ❋ prywatny czeski serwis WWW
-
Krnovský triangl - válečná spojka ❋ prywatny czeski serwis WWW
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Hanušovice - Jeseník - Głuchołazy - Krnov znajdują się na stronach stacji Hanušovice, Mikulovice oraz Głuchołazy.
|
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji KRNOV |
1945 |
---> PIETROWICE GŁUBCZYCKIE (odcinek graniczny zlikwidowany w wyniku II wojny światowej) |
|
W latach 1939 - 1946 istniało krótkie połączenie dla bezpośrednich przejazdów z Opavy do Głuchołaz, bez konieczności wjeżdżania na stację Krnov i zmiany tam kierunku jazdy. Ciekawostką jest fakt że łącznik ten krzyżował się na tym samym poziomie z torem do Głubczyc. Połączenie to służyło głównie do szybszego przejazdu niemieckich transportów wojskowych, ale w latach 1939 - 1942 jechał nim również pociąg ekspresowy Opava Východ - Berlin (przez Głuchołazy, Nysę, Kłodzko, Jelenią Górę i Görlitz), który w Krnovie zatrzymywał się na przystanku Krnov Cvilín. autor informacji - Richard Poul materiał źródłowy w linku nr 6 powyżej
|
| |
|