Santok |
Sn |
|
|
|
|
Zantoch | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Obiekt oddany do użytku w roku 1857 ❋ KO - Königlich Preußische Ostbahn / Królewska Pruska Kolej Wschodnia
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2010
|
Obiekt położony na wysokości 32 m n.p.m. |
|
|
| Tutejsza stacja obecnie pełni rolę posterunku bocznicowego. Semafory wyjazdowe w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego są unieważnione, tarcza manewrowa również. Nastawnia wykonawcza "Sn1" jest zamknięta (czyli w polskich warunkach zabita dechami - dosłownie). Widok na południowy zachód - wyjazd w stronę Gorzowa. |
| Budynek stacji - widok od strony zachodniej. |
| Na stację wjeżdża (po torze niewłaściwym) pociąg PR relacji Kostrzyn - Krzyż. Jest to autobus szynowy SA 133 - 008. Stanowi własność UM województwa lubuskiego. |
| Budynek stacji - widok od strony wschodniej. |
| Jest godzina 17:23. Szynobus do Krzyża gotowy do odjazdu. |
| Przejazd z jednego toru szlakowego na drugi w obrębie stacji Santok praktycznie nie jest możliwy - takie rozwiązania torowe są do dziś powszechne na wielu innych stacjach Ostbahnu pomiędzy Kostrzynem a Piłą Główną. Można by to zrobić jedynie przy pomocy toru głównego dodatkowego 3, ale niezbędne byłyby dość skomplikowane manewry. A więc szynobus do Krzyża nadal będzie jechał po torze niewłaściwym i nawet nie ma jak podać mu sygnału zastępczego Sz... Widok na północny wschód - rejon nastawni dysponującej "Sn" - wyjazd w kierunku Krzyża. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Santok ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Santok ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Santok ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Kostrzyn - Gorzów Wielkopolski - Krzyż (czyli zachodniego odcinka Ostbahnu) znajdują się na stronach stacji Kostrzyn i Gorzów Wielkopolski.
|
| |
|