Ogorzelec |
Og |
|
|
|
|
Städtisch Dittersbach | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Dzietrzychów | pierwsza powojenna polska nazwa stacji |
Ogorzelec - obiekt oddany do użytku w roku 1891 ❋ KPEV - Königlich Preußischen Eisenbahn - Verwaltung / Królewski Pruski Zarząd Kolei
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2007
|
Obiekt położony na wysokości 634 m n.p.m. |
|
| Nie - to nie jest wojenne zdjęcie z Bośni ani z Kosowa. To peron polskiej stacji kolejowej (kłaniają się PKP) u podnóża Karkonoszy. Po stacyjnym budynku pozostał się tylko szkielet nastawni - większa jego część runęła w 2002 r. A przypomnę - jeszcze w latach 80-tych ubiegłego stulecia była to jedyna stacja na linii Kamienna Góra - Jelenia Góra całkowicie z sygnalizacją świetlną. Widok na zachód - wyjazd w kierunku Kowar. 600 m stąd znajduje się wschodni kraniec tunelu (1025 m długości) pod Przełęczą Kowarską. |
| Po prawej dawna rampa ładunkowa dawnych Zakładów Mas Bitumicznych, na wprost dawny wyjazd w kierunku Kamiennej Góry. Za ostatnim rozjazdem znajduje się kozioł oporowy. Na odcinku Ogorzelec - Pisarzowice tor kolejowy od lat już nie istnieje. |
| Tory zdawczo - odbiorcze Zakładów Mas Bitumicznych. To dzięki nim do 2000 r. odcinek Mysłakowice - Ogorzelec wykorzystywany był jeszcze w niewielkim ruchu towarowym. Było, minęło. Obecnie jedna z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce i wszystko wokół niej zamieniło się w ruinę... |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Ogorzelec ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Ogorzelec ❋
Koleje Dolnego Śląska
-
Stacja Ogorzelec ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Przejazd pociągu specjalnego na odcinku Kowary - Ogorzelec ❋ You Tube
-
Ostatni pociąg do Pisarzowic ❋ You Tube
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Jelenia Góra - Mysłakowice - Kamienna Góra znajdują się także na stronie stacji Mysłakowice.
|
|