Głowno |
Gn |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1902 ❋ WKŽD - Warszawsko - Kaliszskaja Železnaja Doroga / Droga Żelazna Warszawsko - Kaliska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2017
|
Obiekt położony na wysokości 135 m n.p.m.
|
|
| Wizyta 1 - czerwiec 2005
Zamknięty na głucho budynek stacyjny. Drzwi i okna zabezpieczone zostały drewnianymi płytami, ale i tak budynek sprawia o wiele lepsze wrażenie niż ten w sąsiednim Strykowie. Tam wszystko zostało zamurowane... |
| Linia ze Zgierza do Łowicza jest obecnie w tak fatalnym stanie technicznym, że były już pomysły jej likwidacji. Na razie do tego nie doszło, ale są na tym szlaku takie odcinki, które można przejeżdżać co najwyżej z prędkością 15 km/h. Dlatego pomiędzy Łodzią Kaliską a Łowiczem Głównym kursują w tej chwili tylko trzy pary pociągów osobowych, czas przejazdu z Łowicza do Łodzi Kaliskiej wynosi ponad 2 godziny (jest to dystans 63 km), a pasażerów już dawno przejęły prywatne busy. Widok w kierunku Łowicza Przedmieścia.
|
| A jeszcze kilka lat temu przejeżdżały tędy pociągi pospieszne (w tym międzynarodowe) oraz EX "Odra" z Warszawy Wschodniej do Wrocławia Głównego... Widok w kierunku Zgierza.
|
| Budynek stacyjny od strony miasta. |
| Wizyta 2 - maj 2017
Zupełnie nowy peron 2. Ujęcie na południe - wyjazd w kierunku Zgierza. |
| Budynek stacyjny oraz perony przeszły generalny remont w 2012 r. w ramach projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W budynku nie ma kasy, ale czynna jest poczekalnia. Ponadto organizowane są w nim wystawy kulturalne. |
| Ujęcie na północ - wyjazd w kierunku Łowicza. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Głowno ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Głowno ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Głowno ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
Pasażerska komunikacja kolejowa na szlaku Zgierz - Stryków - Głowno - Łowicz Główny została zawieszona 10 grudnia 2006 r. Wznowiono ją (trzy pary pociągów na dobę) po niespełna dwóch miesiącach - 1 lutego 2007 r. i ponownie zawieszono 9 grudnia 2007 r. z powodu tragicznego stanu technicznego linii - dopuszczalna prędkość max. na tym szlaku wynosiła wówczas 20 km/godz. Po generalnym remoncie całego odcinka Zgierz - Łowicz, który zakończył się latem 2011 r. ruch pasażerski na tej linii został wznowiony 1 października 2011 r. |
| |
|