Stryków |
St |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1902 ❋ WKŽD - Warszawsko - Kaliszskaja Železnaja Doroga / Droga Żelazna Warszawsko - Kaliska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2022
|
Obiekt położony na wysokości 166 m n.p.m.
|
|
| Wizyta 1 - czerwiec 2005
Jak na linię, która z powodu nieremontowania od kilkudziesięciu lat po prostu się sypie, można tu spotkać dość często ciężkie składy towarowe. Jak widać - stacja w Strykowie jest nimi po prostu zapchana... Jeden z takich pociągów z lubelską ET 22 na czele stoi gotowy do odjazdu w kierunku Zgierza.
|
| Zamurowany budynek dworca - taka nowoczesna ruina... |
| Wyjazd w kierunku Zgierza. |
| Wizyta 2 - kwiecień 2022
Ogólne spojrzenie na stację od strony zachodniej z peronu 1. Po prawej budynek dworca. |
| Tereny w promieniu kilkunastu km wokół Strykowa upstrzone są wielkimi magazynami pod wynajem i centrami logistycznymi. Wiadomo - tuż obok mamy skrzyżowanie autostrad A1 i A2 dające często złudne doznanie że stąd jest wszędzie blisko, szybko i wygodnie. Generalnie tak, ale jednak nie wszystkie miejsca w okolicy dysponują bezpośrednim wjazdem na autostradę - nieraz trzeba skorzystać z drogi gruntowej (dosłownie) lub wąskiej ulicy. Tak jest także tutaj - w okolicy stacji kolejowej też takie magazyny powstały. |
| Nie tylko. Przez pewien czas rampa towarowa i plac ładunkowy położone na południowej krawędzi stacji funkcjonowały jako prowizoryczny, dziki punkt przeładunkowy kontenerów podobny do tego funkcjonującego do roku 2017 na stacji Łódź Chojny. Ujęcie w kierunku wschodnim - wyjazd do Głowna i Łowicza Przedmieścia. |
| Gruntownie odnowiony budynek dworca widziany z peronu 1 od strony wschodniej. Obiekt jest podobny do całej serii małych budynków dworcowych dawnej Kolei Warszawsko - Kaliskiej. Na razie czeka na zagospodarowanie ale prezentuje się bardzo ładnie. |
| Peron 1 - ujęcie w kierunku zachodnim - wyjazd do Zgierza. |
| Podobne ujęcie z peronu 2. Na pierwszym planie semafory wyjazdowe K, L i M, dalej przejazd przez ulicę Kolejową i na końcu - po lewej - nastawnia wykonawcza "St1". |
| Budynek dworca widziany z peronu 2 od strony zachodniej. |
| Kompletnie zdewastowany budynek dworca przeszedł remont kapitalny w roku 2012. Zestawienie obecnego wyglądu z tym uwiecznionym na zdjęciu nr 2 mówi samo za siebie. |
| Na tor przy peronie 2 wjeżdża pociąg relacji Łowicz Główny - Łódź Widzew. Jest nim dwuczłonowy Stadler FLIRT 2 140 352 - 7 oczywiście w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. |
| Budynek dworca od strony miasta. Na podjeździe znajduje się krańcówka linii autobusowej MPK nr 60 do Łodzi. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Stryków ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Stryków ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Stryków ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
Pasażerska komunikacja kolejowa na trasie Zgierz - Stryków - Głowno - Łowicz Główny została zawieszona 10 grudnia 2006 roku. Wznowiono ją (trzy pary pociągów na dobę) po niespełna dwóch miesiącach - 1 lutego 2007 roku i ponownie zawieszono 9 grudnia 2007 roku z powodu agonalnego stanu technicznego linii - dopuszczalna prędkość max. na całej jej długości wynosiła wówczas 20 km/godz. To nie żart - takie były końcowe efekty 4 lat rządów politruków z SLD. Poprzedzały je podobne pod kątem fachowości rządy AWS. Rozpieprzenie do imentu zelektryfikowanej linii kolejowej w centrum Polski było jednak osiągnięciem nietuzinkowym, chociaż w ówczesnych realiach naszego kraju nie jedynym. Po częściowym remoncie całego odcinka Zgierz - Łowicz, który zakończył się latem roku 2011 ruch pasażerski na tej linii został wznowiony 1 października 2011 roku. Obecnie niepodzielnie rządzi tutaj Łódzka Kolej Aglomeracyjna :) |
| |
|