Łódź Żabieniec |
ŁŻ |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1951 ❋ PKP - Polskie Koleje Państwowe
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2024
|
Obiekt położony na wysokości 202 m n.p.m.
|
|
| Wizyta na stacji Łódź Żabieniec - odsłona n+1 (IV-2005)
Sporo się tu zmieniło - pod wiaduktem została upchnięta droga dojazdowa do ul. Brukowej, obok buduje się całkiem nowa - mniejsza od poprzedniej pętla tramwajowa. Bez zmian pozostał tylko sam budynek dworca - nadal jest to smętny, zdemolowany baraczek pamiętający przebudowę w latach 70-tych. Nie widać go - jest zasłonięty przez drzewa, stoi po lewej stronie na przedłużeniu linii przejścia podziemnego. Widok ze starego wiaduktu na ul. Aleksandrowskiej na południe w kierunku Łodzi Kaliskiej. |
| Część towarowa stacji. Mnóstwo torów postojowych i bocznic - w dużej części już nie używanych. Widok z nowego, północnego wiaduktu w kierunku wyjazdu do Zgierza.
|
| Wizyta na stacji Łódź Żabieniec - odsłona n+2 (VIII-2015)
To samo miejsce co kiedyś tylko z poziomu torów. Południowa, symetryczna głowica rozjazdowa - identycznie wygląda północny wjazd na tę stację. Rozjazdy krzyżowe - dla jazdy "na wprost" obowiązuje tutaj ograniczenie prędkości do 100 km/h, czyli najczęściej S7 na semaforach wjazdowych i S6 na semaforach wyjazdowych przy torach głównych zasadniczych. |
| W trakcie wakacyjnego remontu torów głównych i fragmentów sieci trakcyjnej na Żabieńcu bardzo często były tu widoczne pojazdy PKP Energetyki. |
| Na tor 2 podstawia się pociąg do Łodzi Widzewa. Jest nim dwuczłonowy Stadler FLIRT 2 140 368 - 3 oczywiście w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. |
| Jest 15:25. Pociąg ŁKA za chwilę ruszy w kierunku Łodzi Kaliskiej. |
| Wizyta na stacji Łódź Żabieniec - odsłona n+3 (II-2024)
Peron 2 - widok na południe - wyjazd w stronę Łodzi Kaliskiej oraz - mam nadzieję że w dającej się ogarnąć przyszłości - do Łodzi Fabrycznej. Trwają przygotowania do wiercenia trzeciego, jednotorowego tunelu w stronę Kozin. Na pierwszym planie wejście do gruntownie odnowionego, wręcz wybudowanego na nowo przejścia podziemnego. |
| Peron 2 - ujęcie na południe - semafory wyjazdowe T i U. Tor parzysty (czyli lewy) jest od tego miejsca (czyli przejścia trapezowego za semaforami) zamknięty z powodu transferu "Faustyny" czyli mniejszej tarczy TBM drążącej aktualnie tunele z Kozin do Żabieńca z komory Skarpowa (strona lewa) do komory Żniwna (strona prawa). |
| Dawny budynek dworca - od dawna obiekt prywatny obecnie raczej nie związany z koleją. W prawo Łódź Kaliska, w lewo Zgierz. |
| Peron 2 - ujęcie na północ - wyjazd w stronę Zgierza. |
| Semafory drogowskazowe (bo chyba tak trzeba je określić) R i S. Następnie mamy wiadukt z ulicą Aleksandrowską i torami tramwajowymi na górze a za nim towarową część stacji z niezliczoną ilością bocznic. Obecnie w większości nieużywaną - jednym z wyjątków jest wyjazd do elektrowni EC III. |
| Ujęcie z peronu 2 w stronę centrum miasta. Na pierwszym planie ulica Wielkopolska a za nią pętla tramwajowa Żabieniec. Obecnie w rozkładowym ruchu tramwajowym nie jest używana, służy tylko do zjazdów awaryjnych. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Łódź Żabieniec ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Łódź Żabieniec ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Łódź Żabieniec ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
| |
|