Modła |
Md |
|
|
|
|
Modlau | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Obiekt oddany do użytku w roku 1875 ❋ NME - Niederschlesisch - Märkische Eisenbahn / Kolej Dolnośląsko - Marchijska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2008
|
Obiekt położony na wysokości 145 m n.p.m. |
Strona powstała przy współpracy Marcina Hewaka z Bolesławca
|
| Widok na północny zachód - wyjazdy w kierunku Żagania i Bolesławca. Po lewej krótki tor zakończony kozłem oporowym - możliwe że dawno temu właśnie tu przyjeżdżały lokalne pociągi spółki Kolejki Bolesławiec - Modła (Kleinbahn Bunzlau - Modlau AG) z Bolesławca Wschodniego. |
| Ujęcie podobne - wyjazdy w kierunku Żagania i Bolesławca. W głębi coś co obecnie - nieco na wyrost - można nazwać towarową częścią stacji. |
| A to były wyjazd w stronę Bolesławca Wschodniego. Dzięki niemu Modła miała kiedyś status stacji węzłowej. Tor na odcinku Modła - Trzebień został rozebrany jesienią 2004 r. po jednej z największych kradzieży torowisk w Polsce - ukradziono tam kilka kilometrów szyn. Tor z Trzebienia do Bolesławca zniknął o wiele wcześniej - już na początku lat 90-tych. Co ciekawe, w miejscowości Dąbrowa Bolesławiecka na odcinku Trzebień - Bolesławiec ostał się most na którym torowisko jest nadal. Nie zostało ani rozebrane przez kolej ani też rozkradzione przez złomiarzy. |
| Widok na południowy - wschód - Wyjazd w kierunku Rokitek i Legnicy. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Modła ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Modła ❋
Koleje Dolnego Śląska
-
Stacja Modła ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Linia kolejowa Bolesławiec Wschodni - Modła ❋
Strona MK z Jeleniej Góry
Linki do informacji dotyczących linii Legnica - Żagań znajdują się na stronie stacji Żagań.
|
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji MODŁA |
1961 |
---> Trzebień - BOLESŁAWIEC WSCHÓD |
|
| |
|