Bolęcin |
Bl |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1899 ❋ LSSW - Lokalbahn Skawce - Siersza Wodna / Kolej Lokalna Skawce - Siersza Wodna
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2019
|
Obiekt położony na wysokości 285 m n.p.m.
|
|
| Ktoś obiekt kupił i wyremontował, dzięki czemu przynajmniej dawny budynek stacyjny przypomina że kiedyś była tu kolej. Reszta zdjęć będzie obrazować ruiny porośnięte lasem. |
| Jedna z wiat na jedynym peronie stacji - w sumie były chyba cztery. Obecnie miejsce spotkań towarzyskich okolicznej młodzieży. |
| Ujęcie na północny zachód - wyjazdy w kierunku Trzebini (na wprost) oraz Chrzanowa (po opuszczeniu stacji łuk w lewo). Tutejsza stacja - pomimo że niewielka była stacją węzłową, do tego zelektryfikowaną we wszystkich trzech kierunkach. Oczywiście sieci trakcyjnej już nie ma - odcinek z Trzebini do Spytkowic został zdeelektryfikowany w roku 2003, ale do dziś ostały się kikuty słupów trakcyjnych. |
| Ujęcie odwrotne - budynek stacji od strony wjazdu z Trzebini. |
| Zarośnięty peron i zarośnięte tory - widok na południowy wschód. |
| To samo ujęcie - wyjazd w kierunku Spytkowic. |
|
|
Linki zewnętrzne
-
Stacja Bolęcin ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Bolęcin ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Bolęcin ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji BOLĘCIN |
1995 |
---> CHRZANÓW |
2002 |
---> TRZEBINIA |
2002 |
---> SPYTKOWICE |
|
Krótka linia do Chrzanowa została zelektryfikowana w roku 1992 i przetrwała w tym stanie całe 9 lat - chyba najkrócej na ówczesnej sieci PKP. Linia z Trzebini do Wadowic była za to wygodnym objazdem zatłoczonego węzła krakowskiego dla wybranych pociągów pasażerskich jadących do Zakopanego - chociażby nocny pośpiech Zakopane - Łódź Fabryczna (jechałem nim tędy "tam" i "z powrotem" w sumie cztery razy). Obecnie nic już tu nie funkcjonuje - zaniechane zostały nawet niezbyt częste pociągi zdawcze z Trzebini do pobliskiego punktu skupu złomu a szlak w kierunku Spytkowic jest przerwany. Tak więc historię kolei prowadzącej z Trzebini i Chrzanowa na południe - w kierunku gór można uznać za zakończoną. |
|