Żegiestów |
Żw |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1876 ❋ TLS - k.k. Tarnow - Leluchower Staatsbahn / C.K. Tarnowsko - Leluchowska Kolej Państwowa
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2008
|
Obiekt położony na wysokości 414 m n.p.m.
|
|
| Stylowy budynek stacji w Żegiestowie. Wręcz bliźniaczy, tylko szerszy znajduje się na stacji Piwniczna. Za budynkiem przebiega droga nr 971 z Krynicy do Piwnicznej Zdroju, płynie Poprad i zaczyna się Słowacja. Widok od strony wjazdu z Muszyny. |
| Wyjazd w kierunku Nowego Sącza. |
| Ujęcie w tym samym kierunku - na drugim planie mały fragment przepięknych widoków Beskidu Sądeckiego. |
| Na tej stacji pomimo jej wielkości nie zatrzymują się pociągi dalekobieżne jadące z różnych rejonów Polski do Krynicy lub na południe Europy przez przejście graniczne w Muszynie / Leluchowie. Taki postój przewidziany jest na przystanku sąsiednim - Żegiestów Zdrój. Stamtąd bliżej jest do uzdrowiska :) Ujęcie odwrotne - wyjazd w kierunku Muszyny. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Żegiestów ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Żegiestów ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Żegiestów ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Budowa tunelu w Żegiestowie ❋ www.zegiestow.pl
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Nowy Sącz - Muszyna - Krynica znajdują się na stronie stacji Nowy Sącz.
|
Fragment linii kolejowej pomiędzy Piwniczną Zdrój a Muszyną należy do najpiękniejszych w naszym kraju. Praktycznie cały czas wspaniałymi serpentynami prowadzi wzdłuż prawego brzegu Popradu który w tej okolicy na odcinku około 26 km jest polsko - słowacką granicą. Znajduje się tu także jeden tunel o długości 514 m pomiędzy przystankiem Żegiestów Zdrój i stacją Andrzejówka. Linia kolejowa ścina za jego pomocą zakole Popradu w kształcie litery Ω - tzw. "Polską Łopatę". Ruch na tym szlaku jest całkiem spory. Jadą nim pociągi do Krynicy (m. in. EX "Ernest Malinowski" z Warszawy Wschodniej) oraz dwa pociągi międzynarodowe do Budapesztu: "Cracovia" z Krakowa Głównego (on jeździ tu od wielu lat - dawno temu prowadził nawet wagon sypialny MÁV z Zakopanego) i nowość - EC "Józef Bem" z Warszawy Wschodniej. Kiedyś - w latach 90-tych linią tą jechały "Karpaty" relacji Warszawa Wschodnia - Bucureşti Nord. Całości dopełniają liczne pociągi towarowe jadące na Słowację i na Węgry. |
| |
|