Garczegorze |
Gz |
|
|
|
|
Garzigar | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Garcigórz | pierwsza powojenna polska nazwa stacji |
Obiekt oddany do użytku w roku 1899 ❋ KPEV - Königlich Preußischen Eisenbahn - Verwaltung / Królewski Pruski Zarząd Kolei
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2005
|
Obiekt położony na wysokości 60 m n.p.m. |
|
| Unieważnione semafory wjazdowe: lewy z kierunku Choczewa, prawy z kierunku Łeby. Tuż za nimi skrzyżowanie (niestrzeżony przejazd) z drogą nr 214 Lębork - Łeba. |
| Garczegorze to po wojnie jedyna stacja węzłowa na szlaku z Lęborka do Łeby. Odgałęzia (odgałęziała) się tutaj boczna linia do Wejherowa przez Choczewo. Linia ta nie funkcjonuje od roku 1992 a na odcinku Garczegorze - Choczewo praktycznie już nie istnieje. |
| Zamknięty budynek stacyjny, unieważniona sygnalizacja, czynny tylko jeden tor. Obecnie stacja ta niczym nie różni się od pozostałych, położonych pomiędzy Lęborkiem a Łebą. Widok na północ w kierunku Łeby. |
| Pociąg lokalny z Łeby wyjeżdża w kierunku Lęborka. |
Uwaga - od roku 2010 do chwili obecnej pociągi pasażerskie na tutejszej stacji nie zatrzymują się. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Garczegorze ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Garczegorze ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Garczegorze ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Lębork - Łeba znajdują się na stronie stacji Lębork.
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Garczegorze - Choczewo - Wejherowo znajdują się na stronie stacji Choczewo.
|
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji GARCZEGORZE |
1992 |
---> Choczewo - WEJHEROWO |
|
|