Grabowo |
Gr |
|
|
|
Grabowo - stacja oddana do użytku w roku 1915 ❋ KPME - Königlich Preußische Militär Eisenbahnen / Królewskie Pruskie Koleje Wojskowe
|
Stan aktualności zdjęć i opisów na stronie - rok 2017
|
Obiekt położony na wysokości 95 m n.p.m.
|
|
 | Ujęcie z peronu 2 w kierunku wschodnim. Mamy pełnię lata, wszystko pozarastało trawą i gdyby nie sterczące, kształtowe semafory to nawet nie mielibyśmy pewności że to stacja kolejowa - od pewnego czasu nieczynna. Za typowo kolejowym płotkiem (po lewej) mamy podobnie zarośnięty peron 1. |
 | Podobne ujęcie w kierunku wschodnim - wyjazd do Ostrołęki. Stacja Grabowo w tym miejscu to pomysł powojenny. Przed II wojną stacja znajdowała się po przeciwnej stronie obecnej DK nr 61 - bliżej mostu nad Narwią. Obok niej - styczna do toru normalnego była położona końcowa stacja wąskotorowa Grabowo. Tym odcinkiem Myszynieckiej KD można było dojechać do Myszyńca. |
 | Po lewej trochę zasłonięta drzewami nieczynna nastawnia dysponująca "Gr", natomiast dokładniejsze spojrzenie na wschód w kierunku Ostrołęki to widoczny początek mostu kolejowego nad Narwią. |
 | Ujęcie odwrotne - widok na zachód - wyjazd w kierunku Wielbarka. |
Sieciowy Rozkład Jazdy PKP 1971/72 |
a) tabela nr 517: Dęby - Łomża Wąskotorowa.
c) tabela nr 518: Grabowo Wąskotorowe - Myszyniec - Dęby - Kolno. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Grabowo ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Grabowo ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Historyczny i jedyny taki film o kolei wąskotorowej w Myszyńcu i Kolnie ❋ Telewizja Polska
|
Ostatni pociąg na trasie Szczytno - Wielbark - Chorzele - Ostrołęka przejechał 9 czerwca 2001 r. Nawet nie zaczekano na koniec sezonu wakacyjnego. Czasy dzisiejsze ? Mazurski odcinek Szczytno - Wielbark jest już zrewitalizowany, fragment mazowiecki czeka na swoją drugą szansę. Zamierzenia podobno są bardzo realne, ale na razie jest tak jak było :( |
|