Zduny |
Zd |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1875 ❋ OGE - Oels - Gnesener Eisenbahn / Kolej Oleśnicko - Gnieźnieńska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2023
|
Obiekt położony na wysokości 131 m n.p.m.
|
|
| Plac ładunkowy i rampa przy wschodniej krawędzi stacji. Stare płyty betonowe - nierówno i nic specjalnego. |
| Ujęcie w kierunku północno - wschodnim i wyjazd do Krotoszyna. Dawny wystrój stacji czyli sygnalizacja kształtowa z (podobno) mocno zabytkowymi urządzeniami nastawczymi zniknęła stąd w roku 2020. Spóźniłem się 3 lata :( |
| Ogólne spojrzenie na stację i budynek dworca z peronu 2 od strony północnej. Jak widać modernizacja stacji sprzed kilku lat peronów nie uwzględniła. Budynku również. Perony nadal wyglądają tak jak 100 lat temu czyli w czasach II Rzeczpospolitej. Budynek - lepiej nie mówić. |
|
|
Od roku 1929 stacja w Zdunach stała się stacją graniczną i zaczęły tędy przejeżdżać nieliczne pociągi bezpośrednie do Oleśnicy i Wrocławia Głównego - wówczas dworzec ten nazywał się trochę inaczej. Wcześniej - przez pierwsze lata odrodzonej Polski odcinek w stronę Milicza był nieczynny. Ówczesna granica polsko - niemiecka zaznaczona kolorem czerwonym przebiegała tuż za południową głowicą rozjazdową stacji. Zakładam że budynk dworca w dwudziestoleciu międzywojennym prezentował się lepiej niż dziś. |
|
Tor 5, bardziej po prawej perony 1 i 2. Ujęcie w kierunku południowym - wyjazd do Milicza i Grabowna Wielkiego. |
|
To samo ujęcie z peronu 2. |
|
Ogólne spojrzenie na stację i budynek dworca z peronu 2 od strony południowej. |
|
Budynek dworca widziany z peronu 2 od strony południowej. Z której strony by go nie oglądać (a dotyczy to nie tylko turystów fotografujących ale szczególnie pasażerów przejeżdżających tędy pociągów - ostatnio także dalekobieżnych) wygląda równie beznadziejnie. |
|
Dopełnieniem tej tezy są ujęcia budynku od strony podjazdu. Parter wzorem ogólnopolskim jest zamknięty, zakratowany, niedostępny dla podróżnych i pozbawiony swojej dawnej funkcji (kasa, poczekalnia). Piętro jest zamieszkałe. |
|
To samo od drugiej strony - w roli głównej dawny magazyn spedycji towarowej. Wszystko w swojskim anturażu łuszczącego się i odpadającego tynku. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Zduny ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Zduny ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Zduny ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Oleśnica - Krotoszyn znajdują się na stronach stacji Milicz i Grabowno Wielkie.
|
| |
|