Bogaczewo |
Bc |
|
|
|
|
Güldenboden | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Obiekt oddany do użytku w roku 1852 ❋ KO - Königlich Preußische Ostbahn / Królewska Pruska Kolej Wschodnia
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2011
|
Obiekt położony na wysokości 8 m n.p.m. |
|
|
| Budynek stacyjny (oczywiście zamknięty) - widok z peronu 2. Na wprost wyjazd w stronę Elbląga. Od Bogaczewa linia kolejowa w kierunku zachodnim staje się dwutorowa. |
| Ujęcie odwrotne - widok na wschód. Po prawej całkiem nieźle zachowana wieża ciśnień. Na wprost jednotorowy (no - niezupełnie) i niezelektryfikowany wyjazd w kierunku Braniewa - to oczywiście dawny Ostbahn. Natomiast w prawo odbija jednotorowy, zelektryfikowany szlak do Olsztyna przez Pasłęk i Morąg. Po wojnie linia ta stała się zasadniczym połączeniem kolejowym pomiędzy Trójmiastem a Olsztynem i Mazurami. |
| Koniec peronu 2 - nadal widok na wschód. Z lewej strony nastawnia wykonawcza "Bc1". W jej okolicy kończy się ślepo tor szeroki 1524 mm dochodzący tutaj aż z Mamonova. Od wielu lat jest on nieużywany i częściowo rozebrany, ale unieważniony semafor wjazdowy od strony Braniewa i mechaniczna tarcza ostrzegawcza nadal stoją :) Tor szeroki jeszcze pod koniec lat 70-tych docierał aż do Elbląga. W Bogaczewie przebiegał śladem obecnego toru 2 wzdłuż północnej krawędzi peronu 2. Szlak pomiędzy Elblągiem i Bogaczewem składał się wówczas z toru normalnego (południowego) i szerokiego (północnego). |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Bogaczewo ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Bogaczewo ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Bogaczewo ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Braniewo - Kaliningrad (czyli wschodniego odcinka Ostbahnu) znajdują się na stronach stacji Braniewo i Kaliningrad.
|
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji BOGACZEWO |
2015 |
---> BRANIEWO |
|
| |
|