Sól |
Sl |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1884 ❋ GT - k.k. Galizische Transwersalbahn / C.K. Galicyjska Kolej Transwersalna
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2017
|
Obiekt położony na wysokości 538 m n.p.m.
|
|
| Budynek stacji - widok od strony wjazdu ze Zwardonia. Budynek jest zamknięty i wystawiony na sprzedaż przez PKP (z wyjątkiem znajdujacej się na parterze automatycznej, bezobsługowej nastawni dysponującej). Można go kupić i przebudować na willę pod kątem wynajmu dla turystów. Ale żarty na bok. Sól to bardzo atrakcyjna miejscowość wypoczynkowa - szczególnie zimą i na brak kwater dla wczasowiczów z pewnością nie narzeka. |
| Podobne ujęcie z tego samego kierunku z końca jedynego na stacji peronu wyspowego. Po lewej opisany powyżej budynek stacji a po prawej osiedle wczasów wagonowych. Ośrodek dysponuje z własnym torem i peronem (!!!) który kiedyś zapewne był częścią stacji. |
| Ujęcie pod górkę na północ (linia kolejowa bardzo tutaj kręci - jak to w górach). Wyjazd w kierunku Zwardonia i dość oryginalny, podwójny semafor wyjazdowy na wspólnym maszcie. To efekt pozornego wydłużenia torów stacyjnych - większość stacji polskiego fragmentu linii Żywiec - Čadca umożliwia tylko mijanie krótkich składów pasażerskich.
Sól była ostatnią stacją odcinka Żywiec - Zwardoń na której funkcjonowała sygnalizacja kształtowa. Stacją przedostatnią była Milówka. |
| Ujęcie w dół na południe - wyjazd w kierunku Żywca. Kilkaset metrów stąd linia przekracza potok Skalnica. To prawy dopływ Soły - jednej z najniebezpieczniejszych rzek w Polsce. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Sól ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Sól ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Sól ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
| |
|