Poddębice |
Po MIASTO POWIATOWE WYKLUCZONE KOMUNIKACYJNIE |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1933 ❋ FPTK - Francusko - Polskie Towarzystwo Kolejowe
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2008
|
Obiekt położony na wysokości 130 m n.p.m.
|
|
|
| Widok na zabudowania stacyjne od strony peronów. Projekt architektoniczny typowy dla polskiego budownictwa kolejowego dwudziestolecia międzywojennego. Na łódzkim odcinku Magistrali Węglowej identyczne budynki znajdują się także na kilku innych stacjach - m. in. w Dąbiu nad Nerem, Kraskach, Otoku i Szadku. Tak jak wiele podobnych stacji na Magistrali Węglowej także i ta położona jest daleko od centrum miasta. |
| Widok na południe - wyjazd w kierunku Zduńskiej Woli Karsznic.
|
| Widok na północ - wyjazd w kierunku Inowrocławia. |
| EN 57 wjeżdżający na stację to wieczorny pociąg relacji Inowrocław - Zduńska Wola. Obecnie przez Poddębice przejeżdżają cztery pary takich pociągów, a dwa z nich mają trasę trochę dłuższą - jadą aż z Torunia Głównego.
|
| Rok 2008 był przedostatnim z działającą jeszcze na Magistrali Węglowej komunikacją pasażerską pomiędzy Zduńską Wolą a Inowrocławiem. |
| A na parkingu przed stacją końcowy etap socjalistycznej motoryzacji - nawet trochę spóźniony. Że też akurat takie trzy brzdące się tu zjechały... Widoczek niewątpliwie wart ocalenia dla przyszłych pokoleń :) |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Poddębice ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Poddębice ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Poddębice ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących środkowego odcinka Magistrali Węglowej znajdują się na stronach stacji Zduńska Wola Karsznice i Dąbie nad Nerem.
|
Pociągi pasażerskie (ostatnie dwie pary) na odcinku Zduńska Wola - Poddębice - Kraski kursowały do 12 grudnia 2009 roku. Natomiast w rozkładzie jazdy na rok 2011 na trasie Zduńska Wola Karsznice - Inowrocław pojawił się sezonowy pociąg IR z Katowic do Gdyni Głównej. |
|