Chmielnik |
Chl |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1969 ❋ PKP - Polskie Koleje Państwowe
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2013
|
Obiekt położony na wysokości 256 m n.p.m.
|
|
| Ogólny rzut oka na stację od strony wschodniej. |
| Widok na wschód - wyjazd w kierunku Staszowa. W oddali widoczny wiadukt z DK nr 73 z Kielc do Tarnowa wspólny dla linii normalnotorowej i linii LHS przebiegającej około 100 m na południe od stacji. |
|
|
Dwa podobne ujęcia z jedynego tutejszego peronu na wschód. Przed nami "wyjście" do miasta - trzeba przejść w lewo przez tory, a później niespełna pół godziny spacerkiem i już jesteśmy w centrum. Dlatego dla mieszkańców Chmielnika linia kolejowa tak jakby w ogóle nie istnieje. |
|
I nie ma co rozglądać się za poczekalnią - nigdy jej tu nie było. Są tylko takie daszki peronowe, dość charakterystyczne w tej okolicy. No i jest jeszcze stercząca pod absurdalnym kątem lampka - radosne dzieło szalonego elektromontera :) Specyficzny detal tutejszej stacji. Widok na zachód - wyjazd w kierunku Włoszczowic. |
Chmielnik mapa topograficzna rok 1938
|
Archiwum Map Wojskowego Instytutu Geograficznego 1919 - 1939. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Chmielnik ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Chmielnik ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Chmielnik ❋
Atlas Kolejowy Polski
Więcej linków do informacji i zdjęć dotyczących linii Kielce - Włoszczowice - Busko Zdrój / Staszów - Połaniec / Chmielów koło Tarnobrzega znajduje się na stronie stacji Włoszczowice.
|
Komunikacja pasażerska (jedna para pociągów dziennie) na linii Włoszczowice - Staszów - Połaniec została wstrzymana 3 kwietnia 2000 r. |
|