Mieszków |
Mk |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1882 ❋ KPEV - Königlich Preußischen Eisenbahn - Verwaltung / Królewski Pruski Zarząd Kolei
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2019
|
Obiekt położony na wysokości 103 m n.p.m.
|
|
| Peron 1 - widok na południowy wschód - wyjazd w kierunku Jarocina. |
| Peron 2 - budynek stacji - ponownie ujęcie w kierunku południowo wschodnim. |
| Widok na północny zachód - wyjazdy do Poznania (magistrala Ostrów Wielkopolski - Poznań) oraz do Czempinia. Linia ta jest oficjalnie nieczynna od roku 1995 a na na odcinku Mieszków - Śrem od kilkunastu lat po prostu nieprzejezdna i raczej można o niej już zapomnieć. Po prawej ścinające zakręt (stacja znajduje się na łuku stąd tyle sygnalizatorów powtarzających) tory 6 i 8 będące okazjonalnie parkingiem dla chwilowo nieczynnych węglarek. |
| Raz jeszcze ujęcie w tym samym kierunku. W oddali po prawej nastawnia "Mk" sterująca obecnie całością ruchu na stacji. |
| Budynek stacji - ujęcie od strony południowo wschodniej. |
| Wyjazd w kierunku Jarocina. Ten uciekający pociąg to zadek składu Polregio (poznański EN 57 FPS - 1583) zdążający z Poznania Głównego do Łodzi Kaliskiej. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Mieszków ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Mieszków ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Mieszków ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Mieszków - Śrem - Czempiń znajdują się na stronie stacji Śrem.
|
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji MIESZKÓW |
1995 |
---> Śrem - CZEMPIŃ |
|
| |
|