Mogilno |
Mg |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1872 ❋ OSE - Oberschlesische Eisenbahn / Kolej Górnośląska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2019
|
Obiekt położony na wysokości 98 m n.p.m.
|
|
| Budynek stacji widziany z peronu 3. W lewo Inowrocław, w prawo Gniezno. |
| Ujęcie w kierunku zachodnim z peronu 3. Przed nami dość rozległa, towarowa część stacji (12 torów). Dalej wyjazd w kierunku Gniezna (lekko w prawo) i nieczynny do Orchowa (lekko w lewo). Ciekawostką tutejszej stacji jest to że nie posiada ona przejścia podziemnego - pomiędzy peronami pasażerowie przemieszczają się na poziomie torów i trzeba bardzo uważać. |
| Widok od strony zachodniej z niestrzeżonego przejścia pomiędzy peronami. |
| Ujęcie w kierunku wschodnim - zasadniczy wyjazd w stronę Inowrocławia oraz dwa już w zasadzie zapomniane: w lewo do Barcina (rozebrany w roku 1993) oraz w prawo do Strzelna i Kruszwicy. Szlak ten jeszcze istnieje ale jest nieczynny i w wielu miejscach nieprzejezdny. |
| Ponownie peron 3. Po prawej budynek stacji. Na semaforze wyjazdowym P1 mamy sygnał S6 więc za chwilę coś tędy przejedzie i raczej się nie zatrzyma. |
| Jest punktualnie 14:00 i przez Mogilno torem 1 z ogłuszającym, długim Rp1 przelatuje IC "Mewa" ze Szczecina Głównego do Warszawy Wschodniej. Tak - tutaj naprawdę trzeba bardzo uważać. Skład 6-cio wagonowy, z przodu elektrowóz EP 09 - 003 (obecnie PKP IC Zakład Południowy w Krakowie). |
Mogilno mapa topograficzna rok 1933
|
Archiwum Map Wojskowego Instytutu Geograficznego 1919 - 1939. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Mogilno ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Mogilno ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Mogilno ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Barcin - Mogilno - Orchowo znajdują się na stronach stacji Barcin i Orchowo.
|
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji MOGILNO |
1987 |
---> BARCIN |
1987 |
---> ORCHOWO |
1996 |
---> Strzelno - Kruszwica - INOWROCŁAW |
|
| |
|