Serock |
Sr |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1930 ❋ PKP - Polskie Koleje Państwowe
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2021
|
Obiekt położony na wysokości 100 m n.p.m.
|
|
|
| Budynek stacji - ujęcie od strony północnej. |
| Budynek stacji z bliska. Projekt architektoniczny (skromny ale gustowny) jest typowy dla polskiego budownictwa kolejowego dwudziestolecia międzywojennego - charakterystyczny także dla Magistrali Węglowej. W lewym skrzydle znajduje się nastawnia dysponująca "Sr". |
| Widok na południe - wyjazd w stronę Maksymilianowa i Bydgoszczy. |
| Semafory wyjazdowe B i C w stronę Maksymilianowa. Prawie cała sygnalizacja w Serocku to semafory i TO mechaniczne. Wyjątkami są świetlny semafor wjazdowy i świetlna TO od strony Maksymilianowa. |
| Budynek stacji - ujęcie od strony południowej. |
| Widok na północ - wyjazd w stronę Wierzchucina i Lipowej Tucholskiej. Po prawej dzielnie opierająca się upływowi czasu (chociaż dachówki na szczycie nieco pozieleniały :) stacyjna wieża ciśnień. |
| Widok na północ - po lewej nastawnia wykonawcza "Sr1". Czynna. Gdyby było inaczej, sygnalizację po północnej stronie stacji mielibyśmy już świetlną. Tak jest to "połowicznie" realizowane na wielu innych obiektach tego rejonu Polski gdzie nastawnie wykonawcze są zamykane. Zapewne z uwagi na oszczędności. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Serock ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Serock ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Serock ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących przedwojennego, północnego odcinka Magistrali Węglowej znajdują się na stronie stacji Kościerzyna.
|
| |
|