Třinec |
|
|
Trzyniec | przedwojenna polska nazwa stacji (sporne tereny Spisza, Orawy i Śląska Cieszyńskiego przejęte przez Polskę w 1938 roku) |
Obiekt oddany do użytku w roku 1871 ❋ KOB - Privilegierte Kaschau - Oderberger Bahn / Košicko - Bohumínská Dráha / Kolej Koszycko - Bogumińska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2017
|
Obiekt położony na wysokości 310 m n.p.m. |
|
|
| Nástupiště 2 - ujęcie na południe - wyjazd w kierunku Mostów koło Jabłonkowa i Čadcy. |
| Ten wielkoprzemysłowy krajobraz po prawej to Třinecké elezárny A.S. czyli sławna w tej części Europy huta żelaza i stali w Trzyńcu. Ogromny i sukcesywnie modernizowany obiekt z tradycją liczącą blisko 180 lat. Obecnie największy zakład pracy Śląska Cieszyńskiego jako całości zatrudniający ponad 5000 pracowników. W dwudziestoleciu międzywojennym wpisał się w katastrofalną historię stosunków międzynarodowych pomiędzy Polską i Czechosłowacją. |
| Własnie w tym miejscu Kolei Koszycko - Bogumińska oraz stacja wciśnięte są pomiędzy stoki Beskidu Śląskiego a hutę :) |
| Ujęcie na północ - wyjazd w kierunku Czeskiego Cieszyna. Przejście nadziemne prowadzące do peronów 2 i 3 pochodzi z końca lat 50-tych ubiegłego wieku. Wówczas dworzec w Trzyńcu po raz pierwszy został całkowicie przebudowany - wcześniejszy budynek przypominał ten w Jabłonkowie. Budowa obecnego - jeszcze nowocześniejszego i bardziej futurystycznego gmaszyska zakończyła się w maju 2016 r. |
| Nástupiště 3 i raz jeszcze wyjazd w kierunku Czeskiego Cieszyna. |
| Jest 19:30. Na tor przy peronie 2 wjeżdża "City Elefant" Českich Dráh o numerze 471 081 - 0 czyli "Klárka". Jedzie dziś w relacji Mosty u Jablunkova - Český Těšín - Bohumín. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Třinec ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Stacja Třinec ❋
Koleje Śląska Cieszyńskiego
Linki do informacji i zdjęć dotyczących północnego fragmentu Kolei Koszycko - Bogumińskiej czyli linii Bohumín - Český Těšín - Čadca znajdują się na stronach stacji Český Těšín oraz Mosty u Jablunkova.
|
| |
|