Mikulovice |
|
|
Niklasdorf (Schlesien) | Sudetenland - terytorium włączone do Rzeszy Niemieckiej w październiku 1938 roku - przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2018
|
Obiekt położony na wysokości 325 m n.p.m. |
|
| Budynek stacji od strony zachodniej. |
| Widok w kierunku wschodnim - wyjazdy do stacji Głuchołazy (na wprost) i Zlaté Hory (za stacją ostro w prawo). |
| Charakterystyczna cecha stacji w Mikulovicach - wszystkie semafory wyjazdowe w rozmiarze mini. Jedynymi sygnalizatorami zamontowanymi na masztach są semafory wjazdowe i tarcze ostrzegawcze. Nasi południowi sąsiedzi znani są z niekonwencjonalnych rozwiązań technicznych dotyczących urządzeń ZRK - jedno z nich widzimy właśnie tutaj. |
| A pod szopą zaparkował spalinowóz 753 777 - 2. Zupełnie dobre miejsce na nocleg. |
| Widok stacji od strony zachodniej. |
| Ujecie odwrotne - widok na zachód - wyjazd w kierunku Jeseníka. Oczywiście tu także widzimy tylko niskie semafory wyjazdowe oraz po prawej dawną nastawnię wykonawczą. |
Odrobina historii - czasy przed wstąpieniem Polski do Strefy Schengen. Teraz - na szczęście - czytamy to z przymrużeniem oka ;)
Jakiś czas temu Czesi zaproponowali uruchomienie bezpośredniego połączenia Jeseník - Głuchołazy - Nysa - Opole obsługiwanego spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Umożliwiło by to wreszcie normalny dojazd do Jesenika - dotarcie tam ze Śląska Opolskiego lub Kotliny Kłodzkiej metodą inną niż prywatny samochód jest praktycznie niewykonalne. Ponadto spowodowałoby otwarcie kolejowego przejścia granicznego na stacji Głuchołazy - dotychczasowe postępowanie polskiej Straży Granicznej oraz PKP w tej sprawie pachnie czystą, bezinteresowną złośliwością. Przypomnę - przez tę stację przejeżdżają czeskie pociągi tranzytowe z Jesenika w kierunku stacji Křnov. W Głuchołazach muszą się zatrzymać, ponieważ następuje tu zmiana kierunku jazdy. Ale wsiadać i wysiadać z nich nie można i sądzę, że jest to ewenement na skalę całej Unii Europejskiej. Nie wiem jak potoczą się losy tego projektu, bo póki co pociągi z Polski do Jesenika nie jeżdżą, za to linia z Nysy do Głuchołaz jest przewidziana przez PKP do likwidacji. Bez komentarza...
Od 10 grudnia 2006 r. czeskie tranzytowe pociągi pasażerskie przejeżdżające przez Głuchołazy nareszcie są dostępne dla polskich podróżnych. Po kilkudziesięciu latach politycznej i organizacyjnej niemocy kolejowe przejście graniczne na tej stacji zostało otwarte ! |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Mikulovice ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Mikulovice ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Linia Głuchołazy (Ziegenhals) - Mikulovice (Niklasdorf) ❋
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego
-
Tranzytem przez stację w Głuchołazach, czyli krótka historia linii Hanušovice - Jeseník - Křnov ❋
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego
-
Głuchołazy - Mikulovice część 1\2 ❋ You Tube
-
Głuchołazy - Mikulovice część 2\2 ❋ You Tube
-
Trať 292: Zábřeh na Moravě - Jeseník - Krnov (1 část) ❋ You Tube
-
Trať 292: Zábřeh na Moravě - Jeseník - Krnov (2 část) ❋ You Tube
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Hanušovice - Jeseník - Głuchołazy - Krnov znajdują się także na stronie stacji Hanušovice.
|
| |
|