Krnov

JägerndorfSudetenland - terytorium włączone do Rzeszy Niemieckiej w październiku 1938 roku - przedwojenna niemiecka nazwa stacji

 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2018   Obiekt położony na wysokości 325 m n.p.m. 

min 708 1.jpgPółnocna połówka stacji widziana z nástupiště 2 od południa.
min 708 2.jpgmap_8_ks.jpg
min 708 3.jpg
2 zdjęcia powyżej:
--> górne: wyjazdy ze stacji (po przejechaniu wiaduktem nad ulicą Albrechticką) w kierunku północnym:
   * w lewo na północny zachód do Głuchołaz
   * na wprost nieistniejący od końca II wojny światowej do Głubczyc (chodzi o transgraniczny odcinek Krnov - Pietrowice Głubczyckie istniejący w latach 1873 - 1945)
   * w prawo na południowy wschód do Opavy Západ
--> dolne: na tor przy nástupiště 3 wjeżdża szynobus 810 339 - 2 jako osobní vlak z Jindřichova ve Slezsku.

Mapa przedstawia powojenną degradację węzła kolejowego w Karniowie.
●●● linie istniejące działające w gestii ČSD.
●●● linia zlikwidowana w wyniku II wojny światowej.
min 708 4.jpgOdwracamy się na południe. Po stronie lewej - przy nástupiště 1 zestaw 010 (doczepka) + 810 (wagon motorowy). Całość to osobní vlak relacji Opava Východ - Rýmarov który za chwilę wyruszy w dalszą drogę.
min 708 5.jpgBudynek stacji - ujęcie od strony północnej.
min 708 6.jpgWidok na południe - wyjazd w kierunku Milotic nad Opavou i Bruntála. Ta wschodniosudecka, górska i bardzo malownicza linia kolejowa prowadzi aż do Ołomuńca.
min 708 7.jpgA to już południowy skraj stacji, kładka nad torami na którą za chwilę wejdziemy i dwa boczne tory kończące się przy komercyjnych rampach ładunkowych.
min 708 8.jpgUjęcie z kładki dla pieszych w kierunku północnym. Jak widać, stacja do małych nie należy.
min 708 9.jpgUjęcie z kładki dla pieszych w kierunku południowym. Po opuszczeniu stacji linia skręca lekko w prawo i zaczynają się góry.
min 708 10.jpgPrawda jakie to proste ? W ten sposób Czesi i Słowacy potrafią upchnąć nawet trzy motoraczki różnych relacji na jednym torze przy jednym peronie a resztę załatwiają takie tabliczki.
Krnov
mapa topograficzna
rok 1934
Archiwum Map Wojskowego Instytutu Geograficznego 1919 - 1939.
Linki zewnętrzne
  1. Stacja Krnov ❋  Ogólnopolska Baza Kolejowa
  2. Stacja Krnov ❋  Atlas Kolejowy Polski
  3. Zrušená trať Krnov - Glubčice ❋ prywatny czeski serwis WWW
  4. Krnovský triangl - válečná spojka ❋ prywatny czeski serwis WWW
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji KRNOV
1945 ---> PIETROWICE GŁUBCZYCKIE (odcinek graniczny zlikwidowany w wyniku II wojny światowej)
W latach 1939 - 1946 istniało krótkie połączenie dla bezpośrednich przejazdów z Opavy do Głuchołaz, bez konieczności wjeżdżania na stację Krnov i zmiany tam kierunku jazdy. Ciekawostką jest fakt że łącznik ten krzyżował się na tym samym poziomie z torem do Głubczyc. Połączenie to służyło głównie do szybszego przejazdu niemieckich transportów wojskowych, ale w latach 1939 - 1942 jechał nim również pociąg ekspresowy Opava Východ - Berlin (przez Nysę, Kłodzko, Jelenią Górę i Görlitz), który w Krnovie zatrzymywał się na przystanku Krnov Cvilín.

autor informacji - Richard Poul

materiał źródłowy w linku nr 4 powyżej

ROZKŁAD JAZDY

Krnov

tablica odjazdów
tablica przyjazdów

Strona główna | Okolice Nysy | Moravskoslezský Kraj | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 708 |

Liczba gości na stronie Krnov od 24 kwietnia 2021: 1684
Data i czas poprzedniego wejścia: 4 grudnia 2024 / 04:29
Średnia wejść dziennie: 1.28

Wpis do bazy MySQL: 24 kwietnia 2021
Ostatnia modyfikacja strony: 14 września 2024
2004 - 2024
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.29 sek