Tuplice |
Tp |
|
|
|
|
Teuplitz | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Tuplice - stacja oddana do użytku w roku 1872 ❋ HSGE - Halle - Sorau - Gubener Eisebahn / Kolej Halle - Żary - Gubin
|
Stan aktualności zdjęć i opisów na stronie - rok 2000
|
Obiekt położony na wysokości 123 m n.p.m. |
|
 | Część "dalekobieżna" dworca w Tuplicach, czyli peron przy linii Żagań - Żary - Forst. Widok w kierunku granicznego przystanku Zasieki.
|
 | Mały Dworzec w Tuplicach, czyli peron dawnej linii lokalnej Lubsko - Łęknica. Połączenie z Lubskiem nie funkcjonuje od 1990 r, połączenie z Łęknicą trochę krócej - od 1996 r. Widok na zachód - w stronę nieistniejącego już wyjazdu do Lubska.
|
Sieciowy Rozkład Jazdy PKP 1988/89 |
tabela nr 357: Lubsko - Tuplice - Łęknica. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Tuplice ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Tuplice ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Tuplice ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linzki do informacji i zdjęć dotyczących linii Żagań - Żary - Tuplice - Zasieki nznajdują się na stronach stacji Żagań i Żary.
|
Pod koniec lat 80-tych niewiele brakowało do elektryfikacji linii z Miłkowic przez Żagań i Żary do Tuplic, jednak ten ambitny plan nie wyszedł poza etap projektów. Później, z przyczyn które wszyscy znamy, nie było już szansy na jego realizację. Ale czy na zawsze? Linia Legnica - Żagań - Forst prawdopodobnie jako jedyna na pograniczu Dolnego Śląska i Ziemi Lubuskiej może nie obawiać się likwidacji. Stanowi ona jeden z wariantów międzynarodowego korytarza transportowego z Niemiec przez Wrocław i Kraków na Ukrainę. A więc pomimo praktycznego zaniku lokalnej komunikacji pasażerskiej w tym rejonie (obecnie są to 2 pary pociągów relacji Żagań - Forst - Żagań na dobę) przyszłość tej stacji jest jednak w miarę pewna. |
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji TUPLICE |
1990 |
---> LUBSKO |
1996 |
---> ŁĘKNICA |
|
| |
|