Piechowice |
Pc |
|
|
|
|
Petersdorf | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Obiekt oddany do użytku w roku 1891 ❋ KPEV - Königlich Preußischen Eisenbahn - Verwaltung / Królewski Pruski Zarząd Kolei
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2007
|
Obiekt położony na wysokości 395 m n.p.m. |
|
| Budynek stacyjny charakterystyczny dla "nizinnego" fragmentu linii Jelenia Góra - Harrachov. Bardzo podobne znajdujš się w Jeleniej Górze Zachodniej, Jeleniej Górze Cieplicach i Jeleniej Górze Sobieszowie. Widok na wschód - wyjazd w kierunku Jeleniej Góry. |
| |
|
2 zdjęcia powyżej - tutaj rozpoczynają się góry... Widok na zachód - wyjazd w kierunku Szklarskiej Poręby Górnej. Od tego miejsca zaczyna się jeden z najbardziej interesujących (historycznie i geograficznie) szlaków kolejowych tej części Europy - górska część linii z Jeleniej Góry do Tanvaldu. Zaraz za stacją zaczyna się prawy łuk zakręcający linię o prawie 180°. Kilkaset metrów dalej kolejne 180° - tym razem w lewo. Tunele (6 sztuk - z czego jeden w Polsce), ciasne łuki, karkołomne zjazdy i wzniesienia skończą się dopiero 42 km dalej - właśnie w Tanvaldzie. Trasa ta stawia wysokie wymagania. Różnica poziomów pomiędzy Piechowicami a Jakuszycami to prawie 500 metrów przy odległości szlakowej pomiędzy tymi stacjami równej 24 km. Na terenie Polski największe pochylenie toru dochodzi do 26 ‰ (w Czechach na odcinkach wyposażonych w listwę zębatą systemu Abta największe pochylenie jest ponad 2 razy większe - aż 58 ‰) a najbardziej ostry zakręt ma promień zaledwie 198 metrów.
|
Linki zewnętrzne
-
Stacja Piechowice ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Piechowice ❋
Koleje Dolnego Śląska
-
Stacja Piechowice ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Piechowice ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Stacja Piechowice ❋
Eisenbahnen in Schlesien
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Jelenia Góra - Jakuszyce - Tanvald znajdują się na stronach stacji Szklarska Poręba Huta, Harrachov oraz Kořenov.
|
| |
|