Branná |
|
|
Goldenstein | Sudetenland - terytorium włączone do Rzeszy Niemieckiej w październiku 1938 roku - przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2018
|
Obiekt położony na wysokości 580 m n.p.m. |
|
| Łagodny łuk w prawo, za ostatnim rozjazdem zaczyna się kolejny kręty odcinek prowadzący w dół. Widok na południe - wyjazd w stronę Hanušovic. |
| Budynek stacji - widok od strony północnej. |
| A teraz cała stacja - widok od strony północnej. Całość położona jest na dość stromym zboczu i aby dojechać tu z centrum Brannej samochodem należy pokonać ostrą serpentynkę pod górę. |
| Budynek stacji - widok od strony południowej. |
| Na stacji znajduje się - a jakże - wieża ciśnień. To pokazuje jak ekstremalnym szlakiem dla parowozów (potrzeba nawadniania) był kiedyś odcinek Hanušovic - Lipová Lázně. Obecnie w wieży znajduje się Muzeum železničního vodárenství poświęcone właśnie trakcji parowej pracującej przed laty w tym regionie Czechosłowacji (a dzisiaj Republiki Czeskiej). Obok wieży zachował się żuraw wodny :) |
| Wyjazd w kierunku Lipová Lázně. 38 ‰ pod górkę - profil pionowy kolejnego odcinka linii do łatwych nie należy. |
| Jest 16:19. Pora na kolejne dzisiaj mijanie pociągów na tutejszej stacji. Od strony Hanušovic wdrapał się pod górkę rychlík relacji Brno - Jeseník. Z przodu spalinowóz 750 718 - 9. W slangu kolejarskim "Nurek". Z takimi okularkami :) |
| Jednocześnie od strony przeciwnej pojawia się na stacji motoraček 810 395 - 6 w relacji Jeseník - Zábrěh na Moravě. Mijamy się i za chwilkę jedziemy dalej ! |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Branná ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Hanušovice - Jeseník - Głuchołazy - Krnov znajdują się na stronach stacji Hanušovice oraz Mikulovice.
|
| |
|