Rzepin |
Rz |
|
|
|
|
Reppen | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Rypin Lubuski | pierwsza powojenna polska nazwa stacji |
Rzepin - obiekt oddany do użytku w roku 1870 ❋ MPE - Märkisch - Posener Eisenbahn / Kolej Marchijsko - Poznańska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2018
|
Obiekt położony na wysokości 67 m n.p.m. |
|
| Północna grupa torów - E20 czyli linia z Poznania do Berlina.
Tutejszy obiekt jest dworcem wyspowym położonym na skrzyżowaniu (w uproszczeniu) linii kolejowych Poznań - Frankfurt (Oder) - Berlin oraz Wrocław - Głogów - Zielona Góra - Szczecin. Zwiedzanie stacji zaczynamy od części północnej czyli od obecnej magistrali E20. Peron 2 - ogólne ujęcie budynku dworca od zachodu czyli od strony wjazdu z Kunowic. |
| Ponownie peron 2. Północna połówka stacji została gruntownie przebudowana podczas remontu odcinka Rzepin - Kunowice - Frankfurt przed rokiem 2005 a kilka lat wcześniej zniknęły stąd semafory kształtowe. Obecnie są tu dwa wysoko krawędziowe perony oraz zrewitalizowane wiaty peronowe.Widok w kierunku wschodnim - wyjazd do Poznania Głównego oraz początek lokalnej linii do Międzyrzecza przez Sulęcin (za stacją łagodnym łukiem w lewo). |
| Widok na zachód - ujęcie z peronu 2. Na wprost wyjazd w stronę Kunowic. Po prawej nastawnia "RzA" sterująca północną grupą torów stacji Rzepin oraz posterunkiem odgałęźnym w Kunowicach. |
| Raz jeszcze ujęcie z peronu 2 na zachód - przed nami bardzo rozbudowana, towarowa część stacji. |
| Południowa grupa torów - Magistrala Nadodrzańska czyli linia z Wrocławia do Szczecina i Świnoujścia.
Peron 4 - widok na wschód - wyjazd łagodnym łukiem w prawo w kierunku Czerwieńska i Zielonej Góry. Na wprost pojedyńczy (ale bardzo ważny) łącznik torowy na grupę torów w stronę Poznania. |
| Budynek dworca - ujęcie od południa z peronu 5. |
| Peron 5 - widok na zachód - towarowa część stacji oraz wyjazd w kierunku Kostrzyna (w prawo górą wiaduktu nad magistralą E20). Także w tę stronę można przejechać na tory w kierunku Kunowic. Po prawej nastawnia wykonawcza "RzB12" sterująca południową grupą torów stacji. |
| Jest 19:24. Na tor 32 (to aż tyle ich tu jest ? :) przy peronie 5 wjeżdża IC "Hetman" relacji Przemyśl Główny - Szczecin Główny. To prawie najdłuższa relacja w naszym kraju - pociąg jest już w drodze od ponad 11-tu godzin (ale zgodnie z rozkładem), do Szczecina pozostały jeszcze dwie. Z przodu EP 07 - 479 (obecnie PKP Intercity Zakład Północny w Gdyni). |
Sieciowy Rozkład Jazdy PKP 1988/89 |
tabela nr 335: Szamotuły - Międzychód - Międzyrzecz - Rzepin. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Rzepin ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Rzepin ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Rzepin ❋
Atlas Kolejowy Polski
-
Linia Rzepin - Sulęcin - Międzyrzecz ❋
Zbąszynek, Kolej i Ja
-
Linia Zielona Góra - Rzepin - Kostrzyn ❋
Zbąszynek, Kolej i Ja
-
Linia Poznań - Rzepin - Frankfurt (Oder) ❋
Zbąszynek, Kolej i Ja
-
Zakazane pociągi ❋ www.wikipedia.pl
|
Niegdyś stacja pod specjalnym nadzorem - po likwidacji odprawy granicznej i celnej w Kunowicach w roku 1993 to Rzepin stał się stacją graniczną dla polskich i rosyjskich pociągów jadących w kierunku Berlina. |
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji RZEPIN |
1995 |
---> Sulęcin - MIĘDZYRZECZ |
2010 |
---> Sulęcin - MIĘDZYRZECZ (ponowna /2/ likwidacja ruchu pasażerskiego) |
2013 |
---> Sulęcin - MIĘDZYRZECZ (ponowna /3/ likwidacja ruchu pasażerskiego) |
|
Lata wznowienia pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji RZEPIN |
2007 |
---> Sulęcin - MIĘDZYRZECZ |
2011 |
---> Sulęcin - MIĘDZYRZECZ (ponowne uruchomienie ruchu pasażerskiego) |
|
| |
|