Dęblin - Radom - Skarżysko Kamienna - Kielce /141 km/
E-1: 21 grudnia zostaje uruchomiony pierwszy fragment Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej (Iwangorodo-Dombrowskaja Żeleznaja Doroga). Pierwsza linia kolejowa dociera do Radomia i Kielc.
H-6: Pierwszy fragment Schmalspurbahn Zittau-Hermsdorf (po II wojnie światowej częściowo w granicach Polski jako Bogatyńska KD).
E-5, H-5, I-2 i I-3: Koniec realizacji wszystkich "brakujących" fragmentów Galicyjskiej Kolei Transwersalnej (Galizische Transwersalbahn). Linia biegnąca północnym podnóżem Karpat łączy Czadcę z Husiatynem na ówczesnej granicy austriacko - rosyjskiej. Odcinek Czadca - Żywiec staje się czwartym transkarpackim połączeniem kolejowym, a stacją graniczną zostaje Zwardoń.
J-2: Otwarcie drugiego fragmentu Kolei Poleskiej z Wilna do Baranowicz. Pierwsza linia kolejowa dociera do Lidy.
A-1: 25 stycznia zostaje ukończony drugi i ostatni fragment Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej z Dęblina przez Radom i Kielce do Dąbrowy Górniczej. Jest to najdłuższa linia kolejowa w Królestwie Polskim. Ukończone zostaje także połączenie tej kolei z Koleją Warszawsko-Wiedeńską (odcinek ze Skarżyska Kamiennej przez Opoczno i Tomaszów Mazowiecki do Koluszek).
Rok 1886
lipiec:
Zbąszyń - Wolsztyn /23 km/
sierpień:
Pruszcz Gdański - Stara Piła - Żukowo Zachodnie /30 km/
wrzesień:
Żmigród - Wąsosz /25 km/
październik:
Szymankowo - Nowy Dwór Gdański /21 km/
Opalenica - Trzcianka Zachodnia - Wąsowo /17 km/ - linia wąskotorowa 750 mm
Trzcianka Zachodnia - Brody /7 km/ - linia wąskotorowa 750 mm
???
Poprad Tatry - Studeny Potok - Kežmarok /14 km/
F-1: Drugi fragment Opalenickiej KD.
B-1: 5 kwietnia zostaje otwarte piąte transsudeckie połączenie kolejowe. Jest to krótki łącznik ze Ścinawki Średniej - stacji leżącej na Śląskiej Kolei Górskiej do Broumova. Stacją graniczną staje się Ścinawka Średnia.