Wskaźniki sygnalizujące przeszkody na torze

Struktura systemu sygnalizacji kolejowej
Organizacja ruchu kolejowego

Informacje ogólne

Oznaczenia urządzeń SRK na planach linii
i stacji kolejowych

Semafory kształtowe
Tarcze ostrzegawcze kształtowe
Tarcze manewrowe kształtowe
Tarcze zaporowe kształtowe
Tarcze rozrządowe kształtowe

Sygnalizacja świetlna

Wstęp
Semafory świetlne
Semafory powtarzające
Tarcze ostrzegawcze świetlne
Tarcze ostrzegawcze przejazdowe
Tarcze manewrowe świetlne
Tarcze zaporowe świetlne
Tarcze rozrządowe świetlne
Samoczynna blokada liniowa
Samoczynne sterowanie ruchem na liniach małoobciążonych

Wskaźniki odnoszące się do urządzeń SRK
Wskaźniki określające granice działań ruchowych
Zwrotnice i wykolejnice
Osłony przeszkód na torze
Czasowe zamknięcie toru lub miejsce ograniczenia prędkości
Wskaźniki dotyczące tylko linii zelektryfkowanych
Wskaźniki odległości, pochylenia toru i drogowe
1. Żuraw wodny
z1z.gifWskaźnik nocny Z1z: STÓJ - przejazd obok żurawia zabroniony.
W dzień widoczne jest po prostu ramię żurawia ustawione prostopadle do osi toru.
z2z.gifWskaźnik nocny Z2z: Przejazd obok żurawia dozwolony.
W dzień ramię żurawia ustawione jest równolegle do osi toru.

2. Obrotnica
Latarnia wskaźnika obrotnicy jest identyczna z latarnią wskaźnika wykolejnicy:
  • wskaźnik Z1o "STÓJ - wjazd na obrotnicę zabroniony" jest taki sam jak wskaźnik Z1wk.
  • wskaźnik Z2o "Wjazd na obrotnicę dozwolony" jest taki sam jak wskaźnik Z2wk.

3. Koniec toru ślepego lub żeberka ochronnego
z1.gifW obu tych przypadkach stosuje się latarnię lub tablicę z wskaźnikiem identycznym jak sygnał Z1 na tarczy zaporowej kształtowej lub też (coraz częściej) tarczę zaporową świetlną podającą na stałe sygnał Zs1 STÓJ.

4. Waga pomostowa
z1wg.gifWskaźnik Z1wg: STÓJ - wjazd na wagę zabroniony.
z2wg.gifWskaźnik Z2wg: Wjazd na wagę dozwolony.
Strona główna | Mapa serwisu

Ostatnia modyfikacja strony: 27 grudnia 2021 2004 - 2024
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.4 sek