Sygnał D1 "STOP" podawany jest przez tarczę zatrzymania ustawianą w odległości co najmniej 50 m od miejsca, które ma być osłonięte (np. zamknięty odcinek toru, pociąg stojący na torze) albo bezpośrednio przy przeszkodzie (np. brama bocznicowa lub żaluzja zamykająca wjazd do hali wagonowej).
Tarcza ostrzegawcza D0.
Sygnał D0 (o ile jest zastosowany) podawany jest przez tarczę ostrzegawczą ustawianą przed tarczą zatrzymania w odległości drogi hamowania powiększonej o 200 m. Jak widać, obraz sygnałowy tej tarczy jest identyczny z sygnałem On tarczy ostrzegawczej nieruchomej.
Tarcza ostrzegawcza D6.
Sygnał D6 doraźnego ograniczenia prędkości. Czarna cyfra na tarczy wskazuje dozwoloną prędkość jazdy w dziesiątkach kilometrów. Tarczę tę ustawia się przed odcinkiem niebezpiecznym w odległości obowiązującej na danym odcinku drogi hamowania. Ponadto miejsce, od którego należy zmniejszać prędkość oraz - w miarę potrzeby - miejsce, od którego wolno zwiększać prędkość do normalnej, oznacza się wskaźnikami W14.
Pozostałe doraźne sygnały zamknięcia toru to:
Sygnał D2 dawany ręcznie. W dzień - machanie wkoło chorągiewką bądź ręką, a w nocy - machanie wkoło latarką ręczną ze światłem białym lub czerwonym.
Sygnał D3 dawany trąbką lub gwizdawką ustną: seria trzech któtkich tonów kilkakrotnie powtórzonych (... ... ... ... ...).
Sygnał D4 dawany trzema spłonkami; wybuch choćby jednej spłonki oznacza sygnał "STÓJ".
Sygnał D7 dawany ręcznie przez dróżnika przejazdowego. W dzień - podniesienie ręki, w nocy - światło czerwone latarki ręcznej skierowane w stronę pociągu.