Wskaźnik We1: Przygotować się do opuszczenia pantografów przed następnym wskaźnikiem i zmniejszyć prędkość do 60 km/h. Wskaźnik ten instaluje się na szlaku i na stacji przy torach głównych zasadniczych, w odległości 500 m przed wskaźnikiem opuszczenia pantografu. |
Wskaźniki We2a, We2b i We2c: Opuścić pantografy niezależnie od kierunku jazdy (We2a), przy jeździe na tor odgałęziający się w prawo (We2b) lub przy jeździe na tor odgałęziający się w lewo (We2c). Wskaźniki serii We2 umieszcza się na szlaku i na stacjach w odległości 100 m przed początkiem odcinka toru, który należy przejechać z opuszczonymi pantografami. |
Zastosowanie: wjazd na odcinek sieci trakcyjnej odłączonej od zasilania lub konieczność jazdy wybiegiem na odcinku toru zelektryfikowanego w przypadku, gdy stan sieci lub inne względy techniczne nie pozwalają na współpracę z pantografami. |
Wskaźniki We3a i We3b: Podnieść pantografy elektrycznego zespołu trakcyjnego (We3a) lub lokomotywy elektrycznej (We3b). Wskaźnik dotyczący EZT ustawia się w odległości 200 m, a wskaźnik dotyczący lokomotyw w odległości 30 m za miejscem, w którym można podnieś pantografy. |
Wskaźniki We4a, We4b i We4c: Wjazd elektrycznych pojazdów trakcyjnych zabroniony jest na tor, nad którym umieszczony jest wskaźnik (We4a), na tor odgałęziający się w prawo (We4b) lub na tor odgałęziający się w lewo (We4c). Wskaźniki serii We4 umieszcza się w odległości 15 m przed miejscem, poza które wjazd jest zabroniony. |
Zastosowanie: Oznaczenia miejsc, poza które wjazd elektrycznych pojazdów trakcyjnych jest zabroniony - uszkodzenia sieci trakcyjnej lub jej koniec. |
Wskaźniki We7, We5 i We6 o znaczeniu analogicznym (odpowiednio) do wskaźników serii We4. Wskaźniki wycofane z użytku, mające tylko wartość historyczną . Nie ujęte w instrukcji sygnalizacji E1. |
Wskaźniki We8a, We8b i We8c: Oznaczenie miejsca, przez które elektryczny pojazd trakcyjny powinien przejechać bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej przy jeździe torem, nad którym umieszczony jest wskaźnik (We8a), przy jeździe na tor odgałęziający się w prawo (We8b) lub przy jeździe na tor odgałęziający się w lewo (We8c). Wskaźniki serii We8 umieszcza się w odległości 30 m przed elementami sekcjonowania sieci trakcyjnej. |
Zastosowanie: Oznaczenia miejsc takich jak izolowane przęsło naprężenia lub izolator sekcyjny, który oddziela elektrycznie dwa odcinki sieci i przez który należy przejechać bez pobierania prądu z sieci. |
Wskaźniki We9a i We9b: Oznaczenie miejsca, od którego elektryczny zespół trakcyjny (We9a) lub lokomotywa elektryczna (We9b) mogą jechać, pobierając prąd z sieci trakcyjnej.
Wskaźnik dotyczący EZT ustawia się w odległości 200 m, a wskaźnik dotyczący lokomotyw w odległości nie mniejszej niż 30 m i nie większej niż 100 m za miejscem, które należy przejechać bez pobierania prądu z sieci. |
Wskaźnik We10: Oznaczenie miejsca od którego sieć trakcyjna obniża się poniżej normalnej wysokości zawieszenia przewodów. Wskaźnik wycofany z użytku, mający tylko wartość historyczną . Nie ujęty w instrukcji sygnalizacji E1. |
Wskaźnik We11: Oznaczenie miejsca, w którym sieć trakcyjna powraca do normalnej wysokości zawieszenia. Wskaźnik wycofany z użytku, mający tylko wartość historyczną . Nie ujęty w instrukcji sygnalizacji E1. |
Wskaźnik We12: Miejsce zatrzymania się czoła pociągu złożonego z EZT bez względu na liczbę zespołów trakcyjnych. Wskaźnik wycofany z użytku, mający tylko wartość historyczną . Nie ujęty w instrukcji sygnalizacji E1. |
Wskaźniki We13, We14, We15 i We16: Miejsce zatrzymania się czoła pociągu złożonego z EZT. Cyfry 1, 2, 3 lub 4 na wskaźniku oznaczają liczbę zespołów trakcyjnych w składzie pociągu. Wskaźnik wycofany z użytku, mający tylko wartość historyczną . Nie ujęty w instrukcji sygnalizacji E1. |
***** Przygotuj się do wyłączenia wyłącznika głównego. Występowanie - kraje byłej Jugosławii. |
***** Wyłącz wyłącznik główny. Wskazuje miejsce, w którym zaczyna się odcinek neutralny sieci jezdnej. Występowanie - kraje byłej Jugosławii i Węgry. |
***** Włącz wyłącznik główny. Wskazuje miejsce, w którym kończy się odcinek neutralny sieci jezdnej. Występowanie - kraje byłej Jugosławii i Węgry. |
***** Dozwolona jazda z jednym podniesionym pantografem. Występowanie - Chorwacja i Serbia. |
***** Początek systemu zasilania sieci trakcyjnej napięciem 3kV DC. Ten sam wskaźnik przekreślony ukośną, czerwoną kreską oznacza koniec sieci trakcyjnej zasilanej takim napięciem. Występowanie - Republika Czeska (np. stacja Nezamyslice) i Słowacja (np. stacja Púchov). |
***** Początek systemu zasilania sieci trakcyjnej napięciem 25kV 50Hz. Ten sam wskaźnik przekreślony ukośną, czerwoną kreską oznacza koniec sieci trakcyjnej zasilanej takim napięciem. Występowanie - Republika Czeska (np. stacja Nezamyslice) i Słowacja (np. stacja Púchov). |
***** Początek systemu zasilania sieci trakcyjnej napięciem 15kV 16 2/3Hz. Ten sam wskaźnik przekreślony ukośną, czerwoną kreską oznacza koniec sieci trakcyjnej zasilanej takim napięciem. Występowanie - Republika Czeska (granica CZ/DE i CZ/AT) oraz Słowacja (stacja Bratislava Petržalka). |
***** Początek odcinka linii kolejowej z możliwością stosowania rekuperacji czyli oddawania energii do sieci trakcyjnej przez EZT lub lokomotywę elektryczną. Ten sam wskaźnik przekreślony ukośną, czerwoną kreską oznacza koniec takiego odcinka. Występowanie - Republika Czeska i Słowacja. |
***** Wskaźnik granicy faz. Wskazuje na beznapięciowy odcinek sieci trakcyjnej o długości około 60 m, który oddziela odcinki sieci trakcyjnej zasilane z różnych podstacji i zaleca wyłączenie głównego wyłącznika automatycznego. W przypadku kilku sprzężonych elektrycznych pojazdów trakcyjnych tylko pierwszy z nich może kontynuować jazdę z podniesionym pantografem. Występowanie - Węgry. |
***** Wskaźnik granicy faz. Wskazuje na beznapięciowy odcinek sieci trakcyjnej i zaleca wyłączenie głównego wyłącznika automatycznego. Występowanie - Bułgaria. |
Strefa neutralna sieci trakcyjnej odległa jest o 300 m (3 znaki), 200 m (2 znaki) i 100 m (1 znak). Występowanie - Rumunia. |
***** Wskaźnik granicy faz. Wskazuje na beznapięciowy odcinek sieci trakcyjnej, zaleca wyłączenie głównego wyłącznika automatycznego i zakazuje zatrzymywania się na odcinku neutralnym lokomotyw elektrycznych. Występowanie - Rumunia. |
***** Początek systemu zasilania sieci trakcyjnej napięciem 3kV DC. Występowanie - Słowenia i Chorwacja. |
***** Początek systemu zasilania sieci trakcyjnej napięciem 25kV 50Hz. Występowanie - Słowenia i Chorwacja. |
***** Początek systemu zasilania sieci trakcyjnej napięciem 15kV 16 2/3Hz. Występowanie - Słowenia. |
***** Wskaźnik o znaczeniu analogicznym do naszego W25. Oznacza, że zasilanie elektryczne wagonów pasażerskich jest włączone i zabronione jest odłączanie od nich kabli elektrycznych oraz podłączanie kabli innych wagonów. Występowanie - kraje byłej Jugosławii i Węgry. |
***** Początek odcinka separacji. Występowanie - kraje byłej Jugosławii. |
***** Koniec odcinka separacji. Występowanie - kraje byłej Jugosławii. |