1. Rozjazd zwyczajny i łukowy jednostronny |
Wskaźnik Wz1: Zwrotnica rozjazdu zwyczajnego nastawiona w kierunku prostym - jazda "na iglicę" lub "z iglicy". |
Wskaźnik Wz2: Zwrotnica rozjazdu zwyczajnego nastawiona w kierunku skręcającym - jazda "na iglicę". |
Wskaźnik Wz3: Zwrotnica rozjazdu zwyczajnego nastawiona w kierunku skręcającym - jazda "z iglicy". |
W przypadku rozjazdu łukowego jednostronnego:
- wskaźnik Wz1 informuje, że zwrotnica nastawiona jest w kierunku łuku mniej zakrzywionego dla jazdy "na iglicę" lub "z iglicy".
- wskaźnik Wz2 informuje, że zwrotnica nastawiona jest w kierunku łuku bardziej zakrzywionego dla jazdy "na iglicę".
- wskaźnik Wz3 informuje, że zwrotnica nastawiona jest w kierunku łuku bardziej zakrzywionego dla jazdy "z iglicy".
|
|
2. Rozjazd łukowy dwustronny |
Wskaźnik Wz4a: Zwrotnica rozjazdu łukowego dwustronnego nastawiona do jazdy "z iglicy" z toru lewego. |
Wskaźnik Wz4b: Zwrotnica rozjazdu łukowego dwustronnego nastawiona do jazdy "z iglicy" z toru prawego. |
Dla tego typu rozjazdu wskaźnikiem dla jazdy "na iglicę" jest wskaźnik Wz2 ze strzałą skierowaną odpowiednio w prawo lub w lewo. |
|
3. Rozjazd krzyżowy podwójny |
Wskaźnik Wz5: Zwrotnica rozjazdu krzyżowego podwójnego nastawiona do jazdy z lewego toru przed rozjazdem na prawy tor za rozjazdem. |
Wskaźnik Wz6: Zwrotnica rozjazdu krzyżowego podwójnego nastawiona do jazdy z prawego toru przed rozjazdem na lewy tor za rozjazdem. |
Wskaźnik Wz7: Zwrotnica rozjazdu krzyżowego podwójnego nastawiona do jazdy z lewego toru przed rozjazdem na lewy tor za rozjazdem. |
Wskaźnik Wz8: Zwrotnica rozjazdu krzyżowego podwójnego nastawiona do jazdy z prawego toru przed rozjazdem na prawy tor za rozjazdem. |
W przypadku rozjazdu krzyżowego pojedyńczego stosuje się zwykłe latarnie ze wskaźnikami Wz1, Wz2 i Wz3 dla każdej zwrotnicy oddzielnie. Uwaga ogólna: W przypadku urządzeń scentralizowanych na ogół nie stosuje się żadnych wskaźników zwrotnicowych. |
|
4. Wykolejnica |
Wskaźnik Z1wk: Wykolejnica na torze - widok od strony najazdu na wykolejnicę. |
Wskaźnik Z2wk: Wykolejnica zdjęta z toru - widok od strony najazdu na wykolejnicę. |
Wskaźniki Z3wk i Z4wk - "wsteczne" dla Z1wk i Z2wk. |
|
5. Tor piaskowy |
|
Jest to unikatowe i praktycznie nie stosowane już rozwiązanie techniczne. Wskaźnik na zwrotnicy kierującej na tor piaskowy jest identyczny ze wskaźnikiem zamkniętej wykolejnicy - czyli Z1wk, natomiast po nastawieniu tej zwrotnicy w kierunku prostym pojawia się wskaźnik zwrotnicowy Wz1. |